Gemeente Delft

Campagne 'Delfts icoon 2010' echt van start

Met een speciale quiz over bekende Delftenaren op www.delft.nl/quiz is de zoektocht naar hét Delftse icoon voor 2010 nu écht van start gegaan. De quiz is onderdeel van de uitgebreide Delftse iconencampagne. Vanaf 26 januari worden negen Delftse iconen gepresenteerd en kunnen Delftenaren via de website stemmen op hun favoriet.

De gemeente Delft is deze campagne gestart om de stad nadrukkelijk te profileren als dé plek in Nederland waar maatschappelijke thema's op duurzame wijze worden aangepakt, door het combineren van kennis, technologie, creativiteit, historie, ondernemerschap en innovatie. Hierin staat het maken van verbinding en aangaan van een duurzame samenwerking tussen stad en haar partners voorop. Delft investeert de komende jaren in deze verbinding, door zich te richten op het laden van de nieuwe stadsstijl "Delft Creating History" waar heden, verleden en toekomst in samenwerking met lokale organisaties samenkomen.

De gemeente is samen met een aantal partners, op zoek naar hét Delftse icoon die door zijn of haar prestaties bijdraagt aan dit positieve imago voor Delft. De iconen zijn geselecteerd uit een lange lijst van bijzondere Delftenaren, die zijn aangedragen door relaties van de gemeente Delft in de stad.

Wethouder Lian Merkx (Stadsmarketing): "Deze personen zijn de verpersoonlijking van de nieuwe stadsstijl 'Delft Creating History'. Het zijn mensen die bezig zijn om hier in de stad geschiedenis te maken en kansen te benutten voor Delft, nu en in het verleden. Met de Delftse iconen laten we zien wat er gebeurt in Delft en maken we het motto 'Delft Creating History' tastbaar en herkenbaar. Bijvoorbeeld: is creating history in Delft. Er gebeurt veel waar we als Delft trots op mogen zijn! Doe mee met de quiz en ontdek bekende Delftenaren die al geschiedenis hebben geschreven. En vergeet niet om vanaf 26 januari uw stem uit te brengen op deze nieuwe Delftse iconen. Zo schrijft ook u historie".

Op 1 maart wordt het Delftse icoon 2010 officieel bekend gemaakt.

Het Delftse Iconen project is een initiatief van de Gemeente Delft, in samenwerking met een aantal gezichtsbepalende organisaties uit Delft: TU Delft, De Haagse Hogeschool, INHolland, Inter IKEA Systems B.V., DSM Gist en de Rabobank Zuid-Holland Midden. Rodi Media en Waanzinnig! Reclame zijn mediapartners van het project.

Deel: ' Campagne 'Delfts icoon 2010' echt van start '