Ingezonden persbericht


Start campagne Koken met schol doe je zó

FORSE GROEI AFZET VIS

Rijswijk, 11 oktober 2001 De populariteit van vis neemt toe. In het eerste halfjaar van 2001 is er negen procent meer vis verkocht en hieraan is twaalf procent meer geld uitgegeven. Vis staat bij meer huishoudens op het menu. Het afgelopen halfjaar waren vooral de verkopen van gebakken vis en diepvriesvis heel goed. Dit blijkt uit de cijfers die het Nederlands Visbureau vandaag bij de start van campagne 'Koken met schol doe je zo' bekend maakte.

Het afgelopen halfjaar is de groep kopers van gebakken vis met 8 procent toegenomen. Het aantal kopers van diepvriesvis liet een zelfde stijging zien. In kilo s nam de afzet van gebakken vis met 10 procent toe en de afzet van diepvriesvis zelfs met 20 procent. De afzet van verse visfilets en haring bleef op gelijk niveau als vorig jaar. Bij de zoektocht naar een alternatief voor vlees ten tijde van de mond- en klauwzeercrises heeft de consument dus voor vooral gemaksproducten gekozen als gebakken vis en diepvriesvis. Volgens het Nederlands Visbureau is het bereiden van een maaltijd met verse vis voor veel consumenten nog lastig. De combinatiemogelijkheden met groenten, aardappelen, rijst of pasta zijn nog te onbekend. De maand oktober is daarom uitgeroepen tot scholmaand. Schol is een makkelijk te bereiden vis. De vis valt bij bereiding niet snel uit elkaar. In een schol-special van de reeks Tijd voor Vis-receptenboekjes staan enkele hele eenvoudige recepten met schol. Op tal van plaatsen worden daarnaast kookdemonstraties gegeven. Een commercial op de radio ondersteunt de campagne. Op de internetsite www.tijdvoorvis.nl zijn de scholrecepten terug te vinden. Het scholboekje is ook gratis op te vragen via het telefoonnummer 0800-9080.

/////

Deel: ' Campagne koken met schol doe je zó van start '




Lees ook