Campina Melkunie

Datum : 25-9-2001
Plaats : Woerden

Campina lanceert Vifit als gezondheidsmerk

Vifit is geïntroduceerd als het algemene gezondheidsmerk in de categorie zuivel. Vifit zal als paraplumerk fungeren voor verschillende gezonde producten. Als afzender wordt het onlangs geïntroduceerde Campina merk gebruikt.

De zuivelmarkt is te segmenteren op basis van drie verschillende consumenten motivaties: gezond, verwennen/genieten en vanzelfsprekende basiszuivel. `Het is belangrijk zuivelmerken helder te positioneren op basis van deze motivaties van de consument, omdat er een heel groot en versnipperd zuivelaanbod is', zegt Mireille Gilissen, marketing manager Vifit. Daarom kiest Campina Nederland voor een drie-merkenstrategie: Vifit staat voor extra gezonde zuivel, Mona voor verwennen en genieten en Campina voor de vanzelfsprekende basiszuivel.

Gezondheidsmerk Vifit
Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de Nederlanders beseft dat gezonde voeding de gezondheid op een positieve manier beïnvloedt. `Gezondheid is absoluut geen trend, maar een stabiele en relevante motivatie voor consumenten', aldus Mireille Gilissen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders geïnteresseerd zijn in extra gezonde zuivelproducten. Met het nieuwe Vifit gezondheidsmerk wordt ingespeeld op de behoefte naar extra gezonde zuivelproducten met unieke gezondheidsvoordelen, die op een makkelijke manier passen in een gezond voedingspatroon.

Vifit is modern concept
Vifit is reeds een bekend concept in zuivel. Maar liefst 57 procent van de Nederlandse huishoudens kent Vifit. Vifit is een product waaraan de speciale melkzuurbacterie LGG is toegevoegd, die de weerstand verhoogt. Het is een modern, jong en vernieuwend concept, met een sterk en algemeen gezond imago. Daarom is de naam Vifit een perfecte start voor het bouwen van een nieuw overkoepelend gezondheidsmerk in zuivel.

Introductie Vifit
De introductie van het nieuwe hoofdmerk vindt plaats in verschillende fasen. Het merk Mona is vanaf vorige week verdwenen als afzender van de huidige Vifit-verpakkingen. Ook het Vifit-logo en het design van de verpakkingen hebben veranderingen ondergaan. Het huidige product Vifit wordt sinds deze week onder de naam Vitamel als eerste concept onder het paraplumerk Vifit gebracht. Optimel en GoedeMorgen! volgen in het tweede kwartaal van 2002. Deze bestaande concepten passen perfect in het gezondheidsmerk, omdat de voordelen inspelen op belangrijke gezondheidsgebieden. Optimel is een laagcalorisch concept, waaraan geen suiker is toegevoegd en dat 0% vet bevat. Goedemorgen is het complete zuivelontbijt, dat verse yoghurt, vruchtensap, fijne granen en vitaminen bevat. Eén glas GoedeMorgen! is vergelijkbaar met de voedingswaarde van een bruine boterham met kaas.

Vifit Vitamel
Vifit Vitamel is een lekkere yoghurt of yoghurtdrink met de unieke melkzuurbacterie LGG. Het bijzondere van LGG is dat het onze weerstand verhoogt. Hoe werkt LGG? In onze darmen komen van nature goede, maar ook slechte bacteriën voor. Als we gezond en fit zijn, houden de goede en slechte bacteriën elkaar in evenwicht. Maar als we moe zijn, het druk hebben of ongezond eten, vermindert het aantal goede bacteriën en kunnen de slechte de overhand krijgen. LGG is een actieve melkzuurbacterie die de strijd aangaat met de slechte bacteriën en op die manier een bijdrage levert aan onze weerstand. Bovendien is Vitamel rijk aan vitaminen. Vitamel yoghurtdrink is verkrijgbaar in de smaken sinaasappel, perzik, rode vruchten en naturel en yoghurt in de smaken appel/peer en naturel.

Ondersteuning
De introductie van Vitamel en het nieuwe gezondheidsmerk Vifit wordt breed ondersteund met een nieuwe campagne: "Je kunt niet altijd met je gezondheid bezig zijn", waarin we onze doelgroep op een relativerende manier aanspreken. De doelgroep zijn consumenten die een meer dan gemiddelde interesse in extra gezonde voeding hebben. De pay-off van deze campagne is: 'Voel je Vifit'.

Campina gebruikt TV- en radiocommercials, advertenties, sponsoring van het Body & Mind journaal van Radio Noordzee, sampling en prijsacties om Vifit van Campina onder de aandacht van de consument te brengen. Daarnaast is er een speciaal telefoonnummer (0800-23584348), dat consumenten kunnen bellen voor alle vragen over voeding in relatie tot gezondheid.

Campina natuurlijk

Deel: ' Campina lanceert Vifit als gezondheidsmerk '




Lees ook