Candle Corporation ondersteunt nieuwe API standaard voor Business Application Software van OAGI OAMAS

Nieuwegein, 10 augustus 1999 - Candle Corporation, vooraanstaand ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses (TM), ondersteunt de nieuwe standaard voor Open Applications Middleware API Specification (OAMAS) van de Open Applications Group, Inc. (OAGI). Candle is van plan een OAMAS-compliant versie van haar Roma Business Service Platform (BSP) Enterprise Application Integration (EAI) solution, Q4 1999 op de markt te brengen.

Candle heeft een leidende positie in geavanceerde EAI-technologieën, en biedt de enige beproefde oplossing ontworpen om drie verschillende EAI-uitdagingen aan te kunnen, inclusief message broker-, component-, en process-based EAI. Naast integratie en management van deze bovenste lagen van de EAI-infrastructuur, voorziet Roma BSP al in een API voor de integratie van verschillende soorten Message Oriented Middleware (MOM). Op dit niveau worden producten als de IBM MQSeries en Microsoft MSMQ in het algemeen gebruikt voor transport en queuing van boodschappen. Met Roma zijn gebruikers onafhankelijk van het transportsysteem.

Gezien haar ervaring met de ontwikkeling van Roma en het succes ervan, is Candle's deelname in en betrokkenheid bij het initiatief voor de standaardisatie van OAGI middleware API een logische uitbreiding van de positionering van EAI. Roma stelt programmeurs die zich bezighouden met applicatieontwikkeling al in staat nieuwe applicaties en bestaande bedrijfsprocessen snel met elkaar te integreren. De leidinggevende rol van Candle in OAGI zal de toekomst van initiatieven voor standaardisatie van EAI API bepalen.

Als belangrijke speler in de middleware API standards initiatieven, is Candle één van de grotere partijen in het OAGI subcomité dat definiëring en verfijning van de OAMAS specificaties als taak heeft. De belangrijkste doelstellingen van het subcomité zijn o.a.: verwezenlijking van zorg voor veilige transacties, informatie over beleid en scenario's om specificaties te verduidelijken en interoperabiliteit tussen applicaties die gebruik maken van implementaties van verschillende leveranciers. Het subcomité zal zijn aanbevelingen voor de volgende versie van OAMAS in maart 2000 bekend maken.

"Candle vindt de standaarden voor OAGI en OAMAS belangrijk," aldus Steve Craggs, vice-president van Enterprise Application Integration, Candle Corporation. "We kijken er naar uit binnen raamwerk van het subcomité te werken aan de verbetering van de OAGI-specificatie. Die moet voorzien in meer duidelijkheid en een verbeterde interoperabiliteit."

"Fusies, aankopen, integratie van financiële diensten en de verschuiving naar e-Commerce en
e-Business operating models dwingen tot een snelle integratie van applicaties, zowel in- als extern," zegt David Connelly, president en chief technology officer van Open Applications Group, Inc. "API interoperabiliteit is een kritiek onderdeel voor EAI initiatieven binnen organisaties. Candle kan door haar leiderschap en autoriteit binnen de EAI-wereld, helder commentaar geven op kwesties met betrekking tot API integration issues. We kijken uit naar Candle's input wanneer we aan het werk zijn aan verbetering van de OAMAS -standaard."

Over Applications Group, Inc.
Open Applications Group, Inc. (OAGI), is een non-profit consortium, samengesteld uit veel van de meest prominente belanghebbenden op het gebied van business software component interoperabiliteit. OAGI is ontstaan in februari 1995, als antwoord op het zich snel uitbreidende probleem van de integratie van verschillende software applicaties.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te Santa Monica, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en diensten aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com.

Deel: ' Candle Corporation ondersteunt nieuwe API standaard '