Persbericht

Candle introduceert CandleNet eBusiness Exchange voor ASP's

Nieuwegein, 30 maart 2000 - Candle Corporation introduceert een nieuwe serviceoplossing aan onder de naam CandleNet eBusiness Exchange for Service Providers (CandleNet eBX/SP). Dit product voorziet in de groeiende behoefte aan interoperability in de snel opkomende application service provider (ASP)-markt. De software maakt het mogelijk voor één of meer ASP's om contact te maken tussen eigen bedrijfssystemen en die van klanten. Dit is zelfs mogelijk tussen verschillende hosting leverancier.

Volgens Aubrey Chernick, CEO van Candle Corporation, is de meerwaarde voor organisaties dat deze ASP's het beheren van hun applicaties makkelijker maken doordat werk, dat normaal intern wordt gedaan, nu wordt uitbesteed. De situatie verandert echter op het moment dat klanten verschillende ASP-services willen gebruiken. Dan wordt de uitdaging hoe de organisatie integratie, probleembeheersing en beveiliging van externe ASP's en de onderneming behandeld. Het hard koppelen van services in verschillende ASP's lost dit probleem niet op, omdat zij de klanten niet de benodigde flexibiliteit bij aankoopbeslissingen geven.

"Veel ASP's focussen op één bepaalde technologie die customer relationship management, enterprise resource planning of verticale ASP-oplossingen biedt. Dit kan grote ondernemingen dwingen om verscheidene service providers te nemen om in hun behoeften te voorzien", zegt Chernick. "Die verschillende ASP's veroorzaken een erg complex geheel. Vooral als iedereen een andere hosting leverancier met eigen facturering en probleembepaling gebruikt."

Achtergrond CandleNet eBusiness Exchange
De CandleNet-oplossing bestaat uit het Service Provider Platform, de eBusiness Exchange en Candle beheeroplossingen. Het Service Provider Platform maakt het voor de klant en zijn ASP mogelijk om het complexe probleem van het integreren van e-business systemen op te lossen. Dit kan door gebruik van software gehost door Candle bij bekende hosting bedrijven. De CandleNet eBusiness Exchange vergroot de mogelijkheden van de integratie over verschillende ASP's, zelf als deze bij verschillende hosting bedrijven zijn gevestigd. Integratie van applicaties bij verschillende ASP's is enorm complex. Candle maakt gebruik van haar aanzienlijke kracht op het gebied van systeem- en applicatiebeheer om deze uitdaging aan te gaan. Candle heeft in december 1999 haar service level-oplossingen voor ASP's aangekondigd (CandleNet eBusiness Assurance Network).

Chernick noemt deze interoperability tussen bedrijven een 'service provider ecosysteem' en benoemt snelheid als de aanleiding tot en de drijvende kracht achter de creatie van het systeem. "Organisaties moeten erg flexibel en snel zijn als het gaat om het integreren van nieuwe leveranciers, partners en service providers in hun e-business infrastructuur. Alleen dan kunnen zij succesvol blijven in een fel concurrende markt", zegt Bill Martorelli, vice-president e-Services en Sourcing bij de Hurwiz Group. "Deze verwachting heeft de inzet voor de ASP's verhoogd. Een ASP moet zijn klanten nu een open e-business architectuur bieden. Een architectuur die zich aan nieuw verbinden van de afzonderlijke systemen vergemakkelijkt moet worden."

Chernick stelt dat de uitwisseling een structuur biedt die gebaseerd is op componenten. Die structuur zou de ASP-markteconomie moeten versnellen. Tevens zou de structuur een alternatief voor het best-of-breed oplossingen concept moeten bieden. "Als ze op het Internet bezig zijn kunnen bedrijven het zich niet veroorloven hun applicaties hard te koppelen. Dat betekent dat de ASP's een service moeten kunnen bieden die flexibel genoeg is om nieuwe oplossingen van ASP partners 'in te pluggen' voor hun klanten zodra het nodig is."

Een e-learning business service provider, eMind.com verwacht dat zij gebruik kan gaan maken van CandleNet eBX/SP-services aangezien het systeem training en flexibiliteitoplossingen implementeert. eMind.com werkt voor een ruim bestand van corporate clienten, waaronder Big-5 accountantskantoren en grote bedrijven op het gebied van financiële dienstverlening. eMind.com voorziet in de training- en flexibiteitsbehoeften van deze klanten. "We bieden een complete oplossing voor onze klanten. Deze oplossing bestaat onder andere uit een 'learning management system' voor het controleren en rapporteren van de vooruitgang van medewerkers, gespecialiseerde cursussen, het ontwikkelen van aangepaste cursussen en professionele services gericht op iedere verticale markt," zegt Howard Marks, directeur van eMind.com. "We verwachten dat Candle in staat zal zijn om ons snel te helpen ons bedrijfssysteem te integreren met de systemen van onze klanten of elke andere service provider waarmee onze klanten zaken doen."

AXA Financial, Inc., één van de wereldmarktleiders als het gaat om financiële dienstverlening, evalueert op dit moment de aanbiedingen van eMind.com. Dit bedrijf biedt een perfect voorbeeld hoe Candle's eBusiness Exchange zich tot een verticale markt zoals financiering kan uitstrekken. "Het type educatieve diensten dat eMind.com aanbiedt, is een perfect middel om de diensten en producten die wij aanbieden te verbeteren. Dat heeft een directe impact op de tevredenheid van onze klanten", zegt Leon Billis, hoofd voorlichting van AXA Financial. "Door een uitwisseling zoals die van Candle kunnen we de ramp-up tijd voor het integreren van ons e-business systeem met eMind.com's databases op het gebied van educatie certificering aanzienlijk terugbrengen."

Het verzekeren van Service Level Flexibiliteit van ASP's Om Service Level Flexibiliteit van interoperating ASP's te verzekeren beheert de Exchange de responsetijd bij zowel de Webpoort als bij de bedrijfssysteem integratie (proces) niveau's. Aan de Web-kant, controleert het CandleNet eBusiness Assurance Network (eBAN) de feitelijke end-user response tijd nauwgezet (dat wil zeggen via de Webbrowser). Het eBAN meet verder de resultaten aan de hand van service level agreements (SLAs). Chernick gelooft, dat de ASP's geen kosteneffectieve SLA's kunnen bieden totdat ze het soort 'actuarial'-statistieken opnemen, zoals eBAN, en vervolgens hun prijzen kunnen aanpassen. Pas dan zijn ze in staat herzien en ze hun prijzen overeenkomstig aanpassen.

"Bedrijven moeten de problemen die in de e-business structuur ontstaan opsporen en oplossen, omdat de responstijd van extreem belang is voor bedrijven om hun systemen te optimaliseren", legt Chernick uit. "Door de Exchange, kunnen bedrijven pieken netwerkverkeer en de aanwezigheid van performance problemen precies aanduiden. Daarna kunnen ze het probleem oplossen."

Demonstratie Netwerk Set in het tweede kwartaal van 2000 Een demonstratie netwerk voor de CandleNet eBusiness Exchange voor Service Providers zal in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar zijn. In het najaar zal het gehele systeem on line zijn. "Er ligt een fantastische kans voor Candle om de 'lijm' te worden voor alles tussen een e-business infrastructuur tot een ASP-ecosysteem", merkt Chernick op.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te El Segundo, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: http://www.candle.com. Het kantoor in Nederland is gevestigd in Nieuwegein.

Deel: ' Candle introduceert CandleNet eBusiness Exchange '




Lees ook