Candle's verbeterde Roma-familie biedt alles voor integratie van bedrijfstoepassingen

Roma geëvolueerd tot zakelijk integratieplatform

Nieuwegein, 19 februari 1999 - Candle Corporation, ontwikkelaar en leverancier van oplossingen voor de integratie en het beheer van informatiesystemen en applicaties, maakt bekend dat een aantal aanvullingen en upgrades beschikbaar beschikbaar zijn van de Roma-producten voor de ontwikkeling en integratie van E-Business-oplossingen. De nieuwe Roma-producten en de verbeteringen van het vlaggenschip Roma Business Services Platform (Roma BSP) bieden ondermeer ontwikkelfaciliteiten, een componentenplatform, automatisering van bedrijfsprocessen en managementgereedschappen voor de integratie van applicaties. Door deze uitbreidingen is de Roma-suite geëvolueerd tot een zakelijk integratieplatform.

Candle's Roma-familie biedt daarnaast een naadloze 'any-to-any'-integratie, intuïtieve programmering, gegarandeerde end-to-end serviceniveaus en de eerste van een serie kant-en-klare applicatieconnectors. Door deze technologie is Enterprise Application Integration (EAI) nu uit de experimentele fase en zijn reguliere zakelijke toepassingen mogelijk. Roma BSP 2.0 vermindert de kosten en de arbeidsintensiviteit van zakelijke integratie en ontwikkeling. Daardoor kunnen organisaties de tijd die nodig is voor de implementatie van bedrijfskritische systemen, aanmerkelijk verminderen en zo hun voorsprong op de concurrentie vergroten.

"In de huidige markt voor Enterprise Application Integration bestaan de oplossingen vaak uit deelgebieden, die men dan op een later tijdstip wil integreren," zegt Tony D'Errico, vice-president en group executive van Candle. "De raamwerken die voor het integreren van deze deelgebieden beschikbaar zijn, evolueren en beginnen nu in deze behoefte te voorzien. Niettemin richt de meeste aandacht zich nog steeds op de technologie en de systemen zelf. Met de Roma-suite van Candle kunnen onze klanten ervoor zorgen dat hun bedrijfsvoering bepalend is voor de systemen, in plaats van andersom."

De Roma-familie is nu ook voorzien van een open 'integration broker', een grafische ontwikkelomgeving, mogelijkheden voor systeemmanagement en een kant-en-klare applicatieconnector voor SAP R/3. De Roma-familie bestaat uit de volgende producten: Roma Business Services Platform (BSP) 2.0, Roma Broker, Roma Developer, Roma Application Manager en Roma Connector voor R/3.

Roma BSP 2.0
Roma BSP 2.0 beschikt over een verbeterde transportondersteuning, programmeertaalconnectors en ondersteuning van repositories. BSP 2.0 vormt een zakelijk componentplatform en automatiseert bedrijfsprocessen. Het basistransport ondersteunt HP-UX, uitgebreid met de op dit moment ondersteunde besturingssystemen MVS, Windows NT, AIX en Sun Solaris. Versie
2.0 ondersteunt ook een reeks nieuwe programmeertalen, waaronder C++ en Active X.

De faciliteit voor het componentplatform in Roma BSP 2.0 stelt gebruikers in de gelegenheid om zakelijke componenten eenvoudig opnieuw te gebruiken. Dat kunnen zowel 'legacy' componenten zijn (CICS/COBOL, MVS Batch COBOL) als standaardapplicaties (bijvoorbeeld ERP-toepassingen zoals SAP). Dit hergebruik kan zelfs op een real-time transactionele basis plaatsvinden. De Roma-repository en de directory-ondersteuning - die gebruik maakt van LDAP - kunnen door middel van replicatie verder worden geschaald. Roma BSP's nieuwe faciliteit voor de automatisering van bedrijfsprocessen laat gebruikers via een op Java-technologie gebaseerde grafische interface applicatiewerkstromen definiëren die zijn samengesteld uit zakelijke componenten. Deze procesautomatisering is geïmplementeerd als netwerkfunctionaliteit (versus via hubs of servers), waardoor bedrijfsprocessen kunnen worden uitgevoerd via verschillende servers, toepassingen of geografische locaties.

"De Roma-familie vermindert de kosten en elimineert de programmeerproblemen die ontstaan tijdens het ontwikkelen, verbinden en integreren van applicaties," zegt Aubrey Chernick, voorzitter en CEO van Candle. "In het huidige beweeglijke bedrijfsklimaat is verandering de enige constante. Wanneer een bedrijf over de mogelijkheid beschikt om nieuwe bedrijfsmodellen te ondersteunen, leidt dat tot een belangrijke voorsprong op de concurrentie. Roma helpt organisaties om zich te richten op hun zakelijke doeleinden - niet alleen maar op hun technologische behoeften."

Roma Broker
Roma Broker is een open 'integration brokering'-platform en kan daardoor optimaal gebruik maken van belangrijke middleware-applicaties zoals IBM MQSeries en van toonaangevende transformatie- en routing broker-engines, zoals NEON MQIntegrator en TSI Mercator. Op die manier is het sneller, makkelijker en goedkoper om communicatie tussen meerdere bedrijfskritische toepassingen te realiseren. Omdat Roma Broker aan meerdere transformatie- en routing broker-engines gekoppeld kan worden, kunnen organisaties het vertaalproduct kiezen dat het meest tegemoet komt aan hun eisen - gebaseerd op de bestaande infrastructuur en op toekomstige ontwikkelingen. Het feit dat Roma Broker alle belangrijke transformatie- en routing broker-engines ondersteunt, betekent dat een werkelijke open 'any-to-any'-integratie gerealiseerd kan worden. Deze voorziening maakt het mogelijk om elke combinatie van geïnstalleerde intern ontwikkelde, nieuwe intern ontwikkelde, geïnstalleerde of nieuwe 'packaged' applicaties met elkaar te verbinden, teneinde de vereiste zakelijke functionaliteit te ondersteunen.

Roma Developer
Roma Developer is een intuïtieve, grafische programmeeromgeving, waarmee gebruikers programma's kunnen ontwikkelen zonder dat zij alle programmeerinterfaces van Roma hoeven te kennen. Daartoe wordt gebruik gemaakt van Planetworks' Interspace-technologie, waarna Roma Developer automatisch de code creëert die vereist is om via Roma met zakelijke services te kunnen communiceren. Applicatieontwikkelaars die in Windows-omgevingen zoals Visual Basic of PowerBuilder werken, kunnen de servertoepassingen via Roma benaderen zonder ooit geconfronteerd te hoeven worden met de middleware.

Roma Application Manager
Roma Application Manager maakt gebruik van Candle's ETEWatch. Deze oplossing bewaakt en meet de prestaties van applicaties en maakt Enterprise Application Integration (EAI) daardoor zowel relevant als geloofwaardig voor bedrijfskritische omgevingen. Het feit dat EAI een oplossing kan creëren om heterogene, gedistribueerde toepassingen in een heel bedrijf te koppelen, is weliswaar noodzakelijk, maar niet voldoende om een zakelijk probleem binnen zogenaamde 'loosely coupled' EAI-configuraties, kan de uiteindelijke prestaties dermate verminderen, dat de oplossing functioneel nutteloos wordt.

Roma Application Manager biedt inzicht in de responstijden van alle zakelijke functies en componenten en beschikt over mogelijkheden voor load-balancing. Inzicht in de responstijden is noodzakelijk om de oorzaak van vertragingen te identificeren, terwijl de techniek van load-balancing van belang is om de end-to-end prestaties van applicaties te optimaliseren. Voorts levert een goed zicht op de werkelijke responstijden de cijfers op, op grond waarvan de infrastructuur van een systeem beheerd kan worden, teneinde minimale serviceniveaus te kunnen verzekeren.

Roma Connector voor R/3
Roma Connector voor R/3 is de eerste van een serie kant-en-klare applicatieinterfaces voor directe integratie met belangrijke zakelijke toepassingen. De connector-interface stelt organisaties in de gelegenheid om Roma direct aan SAP R/3 te koppelen, zodat men geen eigen interfaces meer hoeft te programmeren. Ook in de toekomst zal Candle connectorproducten blijven ontwikkelen en op de markt brengen, waarmee Roma aan een groot aantal zakelijke applicaties kan worden gekoppeld.

Over Candle Corporation
Candle Corporation is gevestigd in Santa Monica in Californië en is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Om klanten te helpen hun applicaties te koppelen, te integreren en te beheren, biedt Candle producten, oplossingen en services aan. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web op adres: www.candle.com.

Deel: ' Candle's Roma geëvolueerd tot zakelijk integratieplatform '