FNV BONDGENOTEN

CAO-onderhandelingen bij Brink's hervat

FNV Bondgenoten zal vanavond om half negen de CAO-onderhandelingen bij geldtransporteur Brink's hervatten. Een vanmiddag ontvangen brief van de werkgever biedt de bond voldoende basis om opnieuw te gaan onderhandelen. FNV Bondgenoten had het bedrijf een ultimatum gesteld dat vanavond om 24.00 uur zou aflopen. Het ultimatum en de aangekondigde acties waren het resultaat van maandenlang vruchteloos onderhandelen over een nieuwe cao. FNV Bondgenoten heeft het ultimatum met een week opgeschort. Wanneer de onderhandelingen opnieuw mislukken zullen alsnog acties volgen

Brink's had FNV Bondgenoten voor de rechter gedaagd. Brink's wilde met een kort geding, dat vrijdag 7 juni zou dienen, de aangekondigde acties verbieden. Omdat er vanavond opnieuw gepraat wordt, wordt het kort geding bij de Utrechtse rechtbank aangehouden.

De belangrijkste knelpunten in de nieuwe CAO zijn de loonsverhoging van 2 procent en de overgang van het pensioenfonds Brink's naar het, volgens de bond,meer solide Bedrijfstakpensioenfonds Vervoer. Brink's wenste tot nu toe op deze punten niet toe te geven.

Bij Brink's werken ongeveer 800 mensen.

Meer informatie:
Huub van den Dungen, bestuurder FNV Bondgenoten,