CAP GEMINI NEDERLAND B.V.

Nieuwe release toonaangevende software voor modelleringstechnieken

Cap Gemini introduceert SDW 5

Utrecht, 20 maart 2000 - Cap Gemini introduceert release 5.0 van SDW, een modulair opgebouwde, samenhangende set hulpmiddelen op het gebied van bedrijfsproces- en systeemontwikkeling. Met behulp van diverse modelleringstechnieken worden bedrijfsprocessen in de vorm van schema's, diagrammen, matrices en instructieteksten weergegeven.

Het softwareprogramma SDW is door Cap Gemini ontwikkeld en, sinds de introductie in 1987, uitgegroeid tot een toonaangevend hulpmiddel dat inmiddels bij meer dan 2.700 organisaties in gebruik is. In vrijwel alle branches zijn in totaal ruim 100.000 SDW-modules in gebruik. SDW bestaat uit modules die verschillende vakgebieden ondersteunen, zoals proces-modellering, kwaliteitszorg, systeemontwikkeling en service management. De nieuwe SDW 5 is ontwikkeld tot een 32-bits applicatie voor Windows 95/98 en Windows NT.
De gebruikersinterface heeft een aanzienlijke 'facelift' gekregen, waardoor werkbalken, teksten, kleuren en overige elementen hetzelfde gebruikersgemak opleveren als andere Windows-applicaties. Een ander voordeel van de vernieuwde gebruikersinterface is de instelbaarheid die geheel naar de voorkeur van de gebruiker kan worden ingericht. Het moderne navigatiecentrum maakt het mogelijk om alle functionaliteiten van de diverse modules binnen SDW 5 te bedienen. In combinatie met de vernieuwde werkbalken leidt dit tot een efficiënter gebruik; er zijn minder handelingen nodig om taken uit te voeren.

Presentatiegericht
SDW 5 is geheel ontwikkeld om de modellen en diagrammen presentatiegericht te ontwerpen. Het programma beschikt over een grote verscheidenheid aan kleuren, lettertypen en figuureffecten waarmee een heldere en aantrekkelijke presentatie van modellen en diagrammen wordt bereikt. Dit bevordert het inzicht en vooral de adaptatie van hetgeen gemodelleerd is.
Webtechnologie
Ook sluit SDW aan op de huidige webontwikkelingen. Zo is het met SDW Inet mogelijk om de schema's en diagrammen die zijn ontwikkeld via inter- en intranet te communiceren. Daarnaast is het nu via www.sdw5.nl mogelijk om de 'preview' van SDW 5 te installeren. Dit geeft een beeld van de werking van de verschillende modelleringstechnieken binnen SDW
5.

Over Cap Gemini