Cap Gemini

Cap Gemini ontwikkelt software voor Independer-site

Utrecht, 9 februari 2000 - De gloednieuwe Independer-site die vandaag is gelanceerd, draait op software van de internationale IT-dienstverlener Cap Gemini. Door deze software kunnen bezoekers van www.independer.nl thema-gewijs financieel advies ontvangen die toegesneden is op persoonlijke situaties en wensen. De softwarecomponenten die Cap Gemini bouwde voor de Independer-site zijn samengevoegd tot een product dat Cap Gemini 'Infomediairy in the box' noemt.

'Infomediary in the box' is opgebouwd uit generieke business componenten, waardoor het concept ongeacht de productkenmerken in iedere markt kan worden ingezet. Het systeem is gerealiseerd in een drie-lagen architectuur, waarbij data-, business rules en de interactieve communicatie-laag volledig zijn gescheiden.
* Een database; deze bepaalt het bereik van de product- of dienstvergelijkingen. Zo kunnen alle producten van een producent of meerdere producenten, alle producten binnen een productgroep of binnen een organisatie worden vergeleken.

* Business rules; de algemene regels waarop binnen een bepaalde markt tot een goed advies wordt gekomen.

* Interactieve communicatielaag; de wijze waarop een organisatie zich op Internet presenteert en communiceert met zijn klanten.

Als vooraanstaand speler in de snel groeiende E-Business-markt, ziet Cap Gemini dat het voor organisaties steeds moeilijker wordt het tempo bij te houden waarin markten en technologieën zich ontwikkelen. Pogingen dat tempo bij te houden, vragen om grote investeringen, die op hun beurt veel risico's met zich mee brengen. Met 'Infomediary in the box' kunnen organisaties tegen relatief lage investeringen hun E-Business snel ontwikkelen. Door de themagerelateerde opbouw is het mogelijk met een basiscomponent te starten. De klant bepaalt zelf welke productgroepen het belangrijkste zijn. Deze productgroepen worden als eerste opgestart. De op het marketingconcept van de klant toegesneden basismodule kan binnen enkele weken geïmplementeerd zijn.

Over Cap Gemini
Cap Gemini is een professionele dienstverlener in de markt voor management consulting en informatietechnologie. Cap Gemini Nederland B.V. maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde Cap Gemini N.V. Met een omzet van ruim 774,3 miljoen euro (1,7 miljard gulden) in 1999 en meer dan 7.500 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Cap Gemini N.V. maakt deel uit van de internationale Cap Gemini Group, die in 1999 een omzet behaalde van 4,31 miljard euro en wereldwijd 40.000 medewerkers telt. Meer informatie is te vinden op www.capgemini.nl.

Deel: ' Cap Gemini ontwikkelt software voor Independer-site '