Cap Gemini

Utrecht 18 februari 1999

Cap Gemini Opent European Support Centre voor Ovation

Cap Gemini heeft een Europees Support Centre geopend voor Ovation: een "client centered" en flexibel pakket voor Retail en Wholesale Banking van het Canadese bedrijf Prologic.

Banken en verzekeringsmaatschappijen zijn op zoek naar flexibele systemen waarmee binnen korte tijd nieuwe retail banking operaties kunnen worden opgezet, zoals bij de start van nieuwe bedrijfsactiviteiten, bij het bieden van real time on line toepassingen (bijvoorbeeld Internet banking) en ook bij vervanging van bestaande systemen.

Michel de Meijer, General Manager van de divisie Finance van Cap Gemini: "Ovation is recentelijk door een van onze klanten in een groot gezamenlijk opgezet selectietraject als Retail Banking Pakket geselecteerd vanwege de combinatie van functionaliteit, gebruikersvriendelijkheid en het gebruik van een "total client view". Wij voorzien dat ook in de internationale financiële wereld steeds meer een beroep zal worden gedaan op moderne, flexibele pakketten, die nu beschikbaar komen. Dat is waarom International Banking Centre of Excellence, gevestigd in Londen, de drijvende kracht is achter het nieuwe support centre voor Ovation."

Steve Popple, Managing Director Europe, Middle East & Africa van Prologic Corporation: "We selected Cap Gemini to set up this European Ovation Support Centre because of their expertise in the financial market, their experience in systems integration and their presence in Western Europe."

Cap Gemini heeft inmiddels in Utrecht een Support Centre rond Ovation ingericht en daarvoor medewerkers opgeleid. Het doel van het Support Centre is ondersteuning te bieden bij implementatie van het pakket Ovation bij banken en verzekeraars, ook internationaal. Cap Gemini heeft brede ervaring met implementatie en integratie van pakketten, zoals met SAP, Baan, Peoplesoft en Siebel.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een interview met Steve Popple, Managing Director van het Canadese Prologic, dan is daar gelegenheid voor op vrijdag 26 februari, tussen 11.00 en 12.00 uur.

Ovation and Prologic are trademarks of Prologic Corporation. Microsoft is either a registered trademark or a trademark of Microsoft Corp. in the United States of America and/or other countries. Cap Gemini

Cap Gemini is een professionele dienstverlener in de markt voor managementconsulting en informatietechnologie. Cap Gemini Nederland BV maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde Cap Gemini NV. Met een omzet van ruim 1,43 miljard gulden in 1998 en meer dan 6.400 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Meer informatie is te vinden op http://www.capgemini.nl Prologic

Prologic Corporation, gevestigd in Richmond, Canada, is de belangrijkste ontwikkelaars van client/server oplossingen voor de financiële industrie. Via strategische allianties met Microsoft, wereldwijde partnerships en internationale klanten, worden de producten van Prologic gebruikt door meer dan 300 financiële dienstverleners in 28 landen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Europa. Verdere informatie is te verkrijgen via http://www.PrologicCorp.com.

Cap Gemini N.V.
bsikking@capgemini.nl