Gemeente Capelle a/d IJssel

Capels talent gevraagd voor revue bij opening Isala theater

Rode draad van de revue die gespeeld, gezongen en gedanst wordt, is een Capelse familie die al deze gebeurtenissen door de eeuwen heen mee beleeft. Door hun ogen ziet het publiek de geschiedenis van Capelle aan zich voorbij trekken. De scènes worden aan elkaar gepraat door de twee bermen, de twee vissen in het Capelse wapen.

Het ligt in de bedoeling om onder professionele leiding twee of drie voorstellingen van de revue te geven in de periode van 24 tot en met 26 september. Maar dit plan kan alleen maar slagen, wanneer zich voldoende Capelse vrouwen en mannen aanmelden voor de bezetting van dit spektakel. Nodig zijn acteurs die ook een beetje kunnen zingen, koorleden, dansers voor de balletten en musici (gevorderde bespelers van synthesizer, klarinet, saxofoon, dwarsfluit, slagwerk en basgitaar of contrabas die vlot muziek kunnen lezen), alsmede figuranten, bij elkaar zon dertigtal vrouwen en mannen (en enkele kinderen).

Een eerste auditie is - onder voorbehoud - gepland op woensdag 24 maart, vanaf 18.00 uur in het IJsselcollege aan de Alkenlaan. Heeft u belangstelling, vraag dan bij het secretariaat: Tosca 7, 2907 KG, Capelle aan den IJssel een auditieformulier aan en zend dat per omgaande in; ook wanneer u op 24 maart verhinderd zou zijn. Wij doen een dringend beroep op u om de nu nog papieren revue tot leven te wekken. Wij zijn er van overtuigd dat er genoeg talent onder de Capellenaren is om het plan te doen slagen. Maar de tijd dringt, dus geef u zo spoedig mogelijk op!

Deel: ' Capels talent gevraagd voor revue bij opening Isala theater '