CARLY FIORINA VOLGT LEW PLATT OP BIJ HEWLETT-PACKARD

Amstelveen, 19 juli 1999 - Carleton (Carly) S. Fiorina gaat Lew Platt opvolgen bij Hewlett-Packard. Fiorina wordt President, Chief Executive Officer (CEO) en voorzitter van de Raad van Bestuur van HP.

Fiorina was president van Lucent Technologies' Global Service Provider Business, de grootste en snelst groeiende divisie van Lucent Technologies, met een jaarlijkse omzet van 20 miljard dollar. Zij is recentelijk gekozen tot lid van de Amerikaanse China Board of Trade.

De keuze voor de 44-jarige Fiorina - door het blad Fortune uitgeroepen tot invloedrijkste zakenvrouw van Amerika - was volgens Lew Platt een zeer bewuste keuze. "Hoewel er binnen HP ook enkele zeer geschikte kandidaten zijn voor de CEO-functie, vinden wij het tijd voor nieuw bloed. Met Carly - en het huidige, sterke team - ben ik ervan overtuigd dat HP in uitermate geschikte handen is, wanneer het concern de volgende stap in zijn ontwikkeling maakt", aldus Platt.

De 58-jarige Platt gaat eind dit jaar met pensioen. Tot die tijd zal hij zich met name bezighouden met de afsplitsing van de measurement organisatie van de computer en imaging organisatie. Edward W. Barnholt wordt de president en CEO van de nieuwe measurement organisatie, waarvan de naam spoedig bekend wordt gemaakt.

Richard A. Hackborn - een voormalig HP executive en lid van de Raad van Commissarissen - zal vanaf het pensioen van Platt als non-executive voorzitter van de Raad van Commissarissen optreden.

Lew Platt begon zijn loopbaan bij HP in 1966 als proces engineer in de Medical Products Group. In 1992 werd hij benoemd tot CEO van HP, waarna de inkomsten stegen met 187% tot 47,1 miljard dollar. De winst groeide in dezelfde periode met 436%.

De 60-jarige Hackborn was - voor zijn aftreden als executive president in 1993 -
33 jaar in dienst van HP in diverse leidinggevende functies.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

(Niet voor publicatie)
Voor meer informatie over dit bericht:
Chris van Oers
020 - 547 67 02

Dit bericht is beschikbaar via www.hp.nl/pers; in het Engels via: www.newsdesk.com.

Deel: ' Carleton S. Fiorina nieuwe president Hewlett-Packard '