Reactie op persbericht van het Nederlands Visbureau

Leidschendam, 21 maart 2000

CBL bevestigt succes van vis in de supermarkt

Het Centraal Bureau Levensmiddelhandel (CBL), de belangenbehartiger en spreekbuis van de Nederlandse supermarktorganisaties, bevestigt het vandaag door het Nederlands Visbureau bekend gemaakte succes van vis in de supermarkt. Uit de cijfers van het CBL blijkt dat de omzet van de groep vis, schaal- en schelpdieren in de supermarkt in 1999 met maar liefst 15,2% is gestegen en komt daarmee op f 506 miljoen.

Vis speelt perfect in op de wensen van de huidige consument: vers, variatie, gezond, gemak en smaak. Het aantal supermarkten dat verse vis verkoopt is de afgelopen 3 jaar sterk gestegen. Ruim de helft van alle visverkopen in de supermarkt betreft verse vis. Ook breiden supermarkten hun visassortiment nog steeds uit. Het CBL verwachten dat de visomzet in de supermarkt ook in de komende jaren flink zal blijven stijgen en dat het succes van vis de zelfde vlucht zal nemen als het succes van de andere versgroepen in de supermarkt.

Snel en makkelijk te bereiden, dat zijn vaak de eisen van de winkelende klant. Het visaanbod van de supermarkt voldoet aan die eisen. Vel, kop en staart zijn al verwijderd. Mooie filets en moten kunnen zo de pan in. Toegevoegde waarde, daar liggen de kansen. De tijd dat men alleen maar vissticks en kabeljauw met worteltjes at is voorbij. Men wil verrast worden met nieuwe, lekkere en makkelijke visproducten. Als het aan de supermarkt ligt zal het assortiment daarom nog breder worden. En de visassortimenten zullen zich verder gaan toespitsen op convenience.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Miranda M.G. Boer, Hoofd PR en Voorlichting van het CBL, 070-3376200 of 06-51502772 (buiten kantooruren).

Deel: ' CBL bevestigt succes van vis in de supermarkt '




Lees ook