PERSBERICHT

CD TELESHOP KRIJGT PERSOONLIJKER GEZICHT

Europa's grootste on-line entertainment store, CD Teleshop, is compleet vernieuwd. Met als primeur: op maat gesneden zoekopties en persoonlijke newsflashes. Maar ook met een frisse interface en een groeiende hoeveelheid infotainment en entertainment. Kortom: CD Teleshop groeit uit tot `personal megastore'. Vanaf 1 maart 99 is de nieuwe site te bezoeken op www.cdteleshop.com !

Als een van de pioniers in on-line entertainment heeft CD Teleshop haar sporen ruim verdiend. Vanaf 1995 staat de winkel op het Web en sindsdien groeit het productaanbod continu. Inmiddels zijn meer dan
300.000 CD's, CD-ROM's, DVD's en video's beschikbaar. Een breed en diep assortiment aan muziek, games, software en films. Van klassiek en populair tot gespecialiseerde producten voor de Dance en Rave scene. De CD Teleshop mag zich dan ook met recht de grootste in Europa noemen.

Interface-lift
Geen reden om op je lauweren te gaan rusten: stilstand is achteruitgang, zeker op Internet. En CD Teleshop wil juist hard vooruit. De interface van CD Teleshop kreeg daarom een complete face-lift: een nieuwe look and feel die het on-line winkelen stukken plezieriger maakt. De nieuwe site werd ontworpen door CyberConsult en is vanaf 1 maart 1999 te beleven op www.cdteleshop.com !

De nieuwe CD Teleshop oogt zowel `cool' als sympathiek. Dat is mede te danken aan GLOW, een vriendelijk wormpje dat optreedt als gastheer. GLOW begeleidt de bezoekers als het ware naar een aanschaf van hun keuze. De navigatie in de site is helder en overzichtelijk. En dat is een hele prestatie voor een on-line winkel die haar klanten zoveel fun, functies en producten aanbied.

Funshopping
Want naast het uiterlijk veranderd er ook het nodige aan de inhoud. CD Teleshop wordt verrijkt met een forse hoeveelheid infotainment : gedetailleerde productinformatie en tracklists maar ook CD-covers, artiestenfoto's, tips en recensies. Bezoekers die bij willen blijven kunnen zich abonneren op een groeiend aantal mailinglijsten, waarvan er momenteel al vier beschikbaar zijn:
. CD Teleshop Hot releases
. Dance/ Rave
. Urban/R&B/ hiphop
. Games and Multimedia

De e-mails die abonnees in de bus krijgen verwijzen direct door naar persoonlijke `newsflashes' op de homepage van CD Teleshop. Hier kunnen ze extra informatie vinden over aanbiedingen of verse releases binnen hun persoonlijke interesseveld. Bezoekers kunnen ook zelf hun mening kwijt door recensies te schrijven van muziektitels, games of software. Deze `reviews' worden kort geevalueerd op hun waarde voor de andere klanten en daarna gepubliceerd op de website. Zo drukken de klanten zelf een stempel op de inhoud van CD Teleshop.

Personal MegaStore
CD Teleshop hecht veel waarde aan goede zoekmethoden waarmee klanten die ene speciale titel kunnen vinden binnen het enorme aanbod. Al eerder, in 1997, lanceerde de CD Teleshop hiertoe een Intelligent Agent. Deze slimme adviseur geeft de bezoeker toepasselijke adviezen gebaseerd op de zoekpatronen van andere gebruikers. De service wordt nu uitgebreid met een tweede primeur voor de CD Teleshop: bezoekers kunnen hun zoekmethoden naar eigen wens inrichten. Door aan te geven welk type productinformatie ze willen ontvangen, over welke mediaformats, in welke hoeveelheid en in welke valuta, houden ze de zoekresultaten overzichtelijk.

Het is allemaal onderdeel van de uitgekiende formule van CD Teleshop: Een ruim aanbod aan entertainment gecombineerd met een persoonlijke benadering en de zekerheid van veilige betaling. Dat samen maakt CD Teleshop tot een `personal megastore'. Een succesformule die bezoekers trekt uit de hele wereld en kopers uit meer dan 50 landen.

Eerdere publicaties over de CD Teleshop o.a.:

. Volkskrant Welkom in Cyberstore (15-8-1996)

. Elsevier Zaken op Internet (5-10-1996)

. Daily Planet Oorlog tussen cd winkels (3-02-1998)

. Tijdschrift voor Multi Media Cyberpreneur (juli/augustus 1998)

Voor meer informatie
CD Teleshop
Postbus 70

3980 CB Bunnik
Tel: 030-6561694
Fax: 030 6571540
http://www.cdteleshop.com/
hugo@cdteleshop.com

Neem voor afspraken over interviews s.v.p. contact op met: Rik Wagter
t.f@worldonline.nl
06-55345951

Deel: ' CD Teleshop krijgt persoonlijker gezicht '




Lees ook