Hannie van Leeuwen voert lijst Eerste Kamerverkiezingen aan (190299)

Den Haag, 19 februari 1999

Het Partijbestuur, aangevuld met vertegenwoordigers van Statenfracties, heeft vandaag de advieslijst voor de Eerste Kamerverkiezingen definitief vastgesteld. Na Piet Steenkamp bij eerdere verkiezingen voert opnieuw de nestor van de fractie, in casu Hannie van Leeuwen de CDA-lijst aan. In het constituerend beraad kiest de fractie na de verkiezingen de nieuwe fractievoorzitter. Op de lijst staan bij de eerste 19 kandidaten (het huidige zeteltal van het CDA) 9 nieuwe kandidaten.

Hannie van Leeuwen maakt sinds 1995 deel uit van de Eerste Kamer. Zij is onder meer woordvoerder Sociale Zaken, Economische Zaken, Defensie en Ouderenzorg. Eerder was zij lid van de Tweede Kamer. Mevrouw van Leeuwen is in het dagelijks leven voorzitter van het Arbeidsvoorziening Haaglanden en voorzitter van het bestuur van IZA (Zorgverzekering voor ambtenaren).

De Eerste Kamerverkiezingen vinden plaats op 25 mei 1999.

Bijgaand treft u de lijst aan. De nieuwe kandidaten bij de eerste negentien zijn met een * weergegeven.

Zoekwoorden:

Deel: ' CDA advieslijst voor Eerste Kamerverkiezingen definitief '