CDA TWEEDE KAMERFRACTIE

CDA nodigt NS uit voor gesprek over loketten

Den Haag, 7 juni 1999

CDA nodigt NS uit voor gesprek over sluiting loketten

CDA-fractievoorzitter Jaap de Hoop Scheffer heeft de heer Huizinga van NS-Reizigers uitgenodigd voor een gesprek over het voornemen van de NS om de loketten te vervangen door informatie-zuilen. (zie bijlage)

In een brief aan de heer Huizinga maakt Jaap de Hoop Scheffer zijn zorgen kenbaar omtrent de toegankelijkheid van het openbaar vervoer en het veiligheidsaspect. De overheid heeft formeel geen directe zeggenschap meer over dit soort maatregelen van de NS, en de minister heeft al aangegeven dat zij weinig kan en wil doen. Het CDA wil zich daar echter niet bij neerleggen en wil het gesprek met de NS hierover aangaan.

In dit gesprek zal het CDA de zorgen van Consumentenbond, Ouderenbonden, de Gehandicaptenraad en alle andere maatschappelijke organisaties overbrengen, en de NS trachten te overtuigen van de onrust die deze maatregelen met zich meebrengen. De NS kan van haar kant duidelijk maken waarom ze tot dit voornemen is gekomen en hoe zij aan de bezwaren van de genoemde organisaties tegemoet wil komen. De CDA-fractie hoopt dat de NS deze uitnodiging voor een open gesprek wil aanvaarden.

Voor verdere informatie: Bieke Oskam 070-3182509

07 jun 99 11:41