CDA TWEEDE KAMERFRACTIE

CDA: Zalm bedrijft politiek vandalisme

.Zalm bedrijft politiek vandalisme., dat is de reactie van Jaap de Hoop Scheffer op de uitlatingen van minister Zalm in het AD van vandaag. Een dag na de stemmingen over het Belastingplan stelt Zalm voor dat huiseigenaren die hun hypotheek hebben afgelost worden vrijgesteld van het huurwaardeforfait.

Fractie-voorzitter Jaap de Hoop Scheffer: 'Dit is nota bene precies wat wij hebben voorgesteld tijdens de behandeling van het belastingplan voor de 21e eeuw. We hebben er zelfs een amendement over ingediend. Zalm heeft er toen geen poot naar uitgestoken en er ook geen positief advies bij gegeven. De Paarse partijen, inclusief de VVD stemden tegen ons amendement. Nu, één dag na de stemmingen, neemt Zalm het CDA-idee plotsklaps over. Het tart ieder politiek fatsoen dat Zalm buiten de Kamer wel durft te roepen, wat hij binnen de Kamer niet doet. Dit is niet alleen pronken met andermans veren, het is gewoon politiek vandalisme. Het maakt de politiek ongeloofwaardig om de ene dag in de Kamer het belastingplan af te ronden en de volgende dag doodleuk met een nabrander te komen. We hadden het gisteren kunnen regelen maar dat kwam de VVD kennelijk niet uit. Liever voor de bühne dan je verantwoordelijkheid nemen in de Kamer..

De CDA-fractie roept Zalm naar de Kamer om hem tijdens het vragenuur ter verantwoording te roepen voor dit optreden.

Voor verdere informatie: Bieke Oskam / Hans van der Vlies 070-3182510

04 feb 00 11:06