Versatel Telecom International NV

Centrum voor Werk en Inkomen kiest voor MPLS IP VPN oplossing van Versatel

140 locaties gekoppeld tot CWI's WAN

Amsterdam, 17 juni 2002 Versatel Nederland B.V. heeft vandaag bekendgemaakt dat het datacommunicatie diensten zal gaan leveren aan het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), evenals UWV (Uitvoeringsinstituut WerknemersVerzekeringen) deel uitmakend van het SUWI domein (Structuur Uitvoering Werk en Inkomen). Het CWI heeft dit in een intentieverklaring vastgelegd die zij ondertekende met Getronics. Getronics heeft Versatel ingeschakeld als onderaannemer. Het later te ondertekenen contract heeft een looptijd van vijf jaar met een optie voor verlenging van nog eens drie jaar. In totaal zullen 140 locaties met hun respectievelijke lokale netwerken (LAN's) virtueel met elkaar gekoppeld worden tot CWI's Wide Area Network (WAN) middels Versatel's MPLS IP VPN oplossing. De vijfjarige contractwaarde voor Versatel overstijgt de EUR 15 miljoen.

Over CWI

CWI(Centrum voor Werk en Inkomen) is sinds 1 januari dé ontmoetingsplek voor werkzoekenden en werkgevers. Als je werk zoekt bezoek je een CWI vestiging. Lukt dat niet, dan kun je er een ww- of bijstandsuitkering aanvragen. Werkgevers plaatsen er gratis hun vacatures of kunnen direct de werknemer vinden die zij zoeken. Ook kunnen zij op een aantal locaties tewerkstellingsof ontslagvergunningen aanvragen. CWI is een publieke organisatie met ruim 4.000 medewerkers verspreid over 130 vestigingen in Nederland, verdeeld in zes districten en even zovele districtskantoren met hoofdkantoor in Zoetermeer. Bezoek voor meer informatie www.cwinet.nl.

- EINDE -

Versatel Nederland B.V. is onderdeel van Versatel Telecom International N.V. (Euronext: VRSA & Nasdaq: VRSAD). Versatel, opgericht in 1995 en met het hoofdkantoor in Amsterdam, is een concurrerende telecommunicatie operator en een toonaangevend alternatief voor de voormalig monopolistische telecommunicatieaanbieders in onze thuismarkten in de Benelux en noordwest Duitsland. Versatel is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 79.000 zakelijke klanten en 1.267 werknemers. Versatel heeft een op eigen faciliteiten gebaseerd breedbandig netwerk dat gebruikmaakt van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Euronext Amsterdam (VRSA) als aan de Nasdaq National Market (VRSAD). Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via https://www.versatel.nl.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International N.V., en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, waaronder technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Deel: ' Centrum Werk en Inkomen kiest voor MPLS IP VPN oplossing Versatel '