PERSBERICHT

Centura gaat samenwerking aan met Samsung Data Systems voor bedrijfsbrede Information Appliance-oplossingen

Maarssen, maart 2000 -- Centura Software Corporation, leider op het gebied van veilige, embedded micro- en e-business databases en ontwikkeloplossingen, heeft een zakelijke, strategische alliantie gevormd met Samsung Data Systems America (www.sds.samsung.com). Doel van de samenwerking is het leveren van bedrijfsbrede Information Appliance-oplossingen voor de gezondheidszorg; een markt die sterk in ontwikkeling is.

Binnen de alliantie richt Samsung zich met name op het leveren van mobiele oplossingen voor de gezondheidszorg met behulp van Centura's eSNAPP voor connectiviteit van apparatuur. Samsung heeft haar expertise op het gebied van mobiele systemen voor de gezondheidszorg opgedaan in het geavanceerde Samsung Medical Center. Deze medische faciliteit in Seoul (Zuid Korea) probeert de gezondheidsstandaard te verbeteren door medische vooruitgang op drie hoofdgebieden: diagnose en behandeling, patiëntenzorg en ziekenhuisadministratie.

Centura verzorgt de training van Samsung-medewerkers voor het gebruik van eSNAPP. Deze connectiviteitsoplossing van Centura maakt bedrijfs- en sectorinformatie beschikbaar op handpalmcomputers en Information Appliances; evenals op soortgelijke Centura-producten. De twee ondernemingen zullen gezamenlijk partnerships aangaan met andere ISV's (Independent Software Providers) om de applicaties voor de gezondheidszorg uit te breiden naar verschillende draadloze computing-omgevingen waar real-time gegevenstoegang van belang is.

Het eerste gezamenlijk ontworpen systeem is bijna beschikbaar. ARMUS Corp. - een belangrijke ISV in de gezondheidszorg - implementeert een eSNAPP-gebaseerde oplossing. Samsung verzorgt de ontwikkeling en levert de projectmanagementexpertise. Het betreft hier een point-of-care systeem dat zorgt voor een sterk verbeterde verzameling, analyse en rapportage voor klinische patiëntinformatie - met name hartklinieken.

Door eSNAPP te gebruiken op handpalmapparatuur kan informatie worden ingevoerd en opgevraagd 'aan het bed'. Patiëntinformatie wordt onmiddellijk verzameld in de database van de onderneming en is daardoor direct beschikbaar voor andere gebruikers van apparatuur met eSNAPP-mogelijkheden. Deze mogelijkheden betekenen een sterke verbetering van de patiëntenzorg doordat de meest recente informatie altijd beschikbaar is.

'Samsung's uitgebreide ervaring met applicatieontwikkeling voor gezondheidszorgsystemen is van groot belang bij het leveren van complete oplossingen aan onze klanten,' vertelt Gerard van Pernis van Centura Software Benelux. 'Tevens kunnen onze huidige en toekomstige klanten profiteren van Samsung's vakkennis op andere gebieden zoals data warehousing en systeemintegratie. Op deze manier kunnen zij hun zakelijke systemen uitbreiden naar het Web en verder.'

Centura Software B.V., Planetenbaan 62, 3600 BV Maarssen, tel: 0346 58 68 68 Internet: www.centurasoft.com/benelux/

Samsung Data Systems America, Inc.
Samsung Data Systems America, opgericht in 1997, is eigendom van Samsung SDS Co., Ltd. uit Korea. Belangrijkste deelmarkten zijn Packaged Solutions, Professional Services en Global Marketing. Samsung SDS, het moederbedrijf, is de grootste SI-onderneming van Korea en nummer 50 wereldwijd. De onderneming heeft meer dan 6.000 medewerkers en een omzet van meer dan 800 miljoen USD.
Centura Software
Centura Software, in 1984 opgericht onder de naam Gupta, is een belangrijke aanbieder van veilige embedded databases, connectivity en ontwikkeloplossingen voor de markt voor Internet Appliances en intelligente apparatuur. Het productenaanbod van Centura komt tegemoet aan de groeiende vraag naar complete en veilige integratiemogelijkheden, die de voorwaarde vormen voor succesvolle 'mobile computing'. Wereldwijd vertrouwen ontwikkelaars en besluitvormers binnen de IT-branche op Centura's sterk innovatieve, technologische aanbod en haar professionele service. Centura's oplossingen worden wereldwijd in verschillende bedrijfssystemen geïntegreerd, waaronder de gezondheidszorg, productieomgevingen, telecommunicatie en de financiële dienstverlening. Centura heeft wereldwijd 19 vestigingen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Asia-Pacific, Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle huidige producten van Centura zijn millenniumbestendig.
Informatie voor de redactie:

Gerline van Wijnen Gerard van Pernis
Influx PR Centura Software