Rotterdam, 31 juli 2001

EXTRATAINMENT CEO CURT ROTH SPREEKT OP MOBILE ENTERTAINMENT & GAMING 2001

ExtraTainment CEO Curt Roth spreekt op het Mobile Entertainment & Gaming Asia Pacific 2001 congres op maandag 27 augustus 2001 in het Oriental Hotel in Singapore.

Roth spreekt om 13.55 uur op de eerste dag van het congres, met als thema "Generating Revenue the Fun Way". Zijn presentatie is getiteld "Mobile Entertainment: A Future Outlook".

Het Mobile Entertainment & Gaming Asia Pacific 2001 congres bekijkt hoe games en entertainment een specifieke rol kunnen spelen in het succes van mobiele diensten. De onderwerpen die worden behandeld lopen uiteen van de technische aspecten tot de strategische en zakelijke kant van game design voor de mobiele markt. Het congres vindt plaats op maandag 27 en dinsdag 28 augustus in het Oriental Hotel in Singapore. Naast ExtraTainment spreken onder andere Siemens en Alcatel. Het congres wordt georganiseerd door IBC Asia. Voor meer informatie, zie: http://www.ibc-asia.com/MobileEntertainment.htm.

ExtraTainment wordt wereldwijd gezien als één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van creëren en leveren van mobiele multimedia content. ExtraTainment biedt streaming, narrow bandwidth entertainment content zoals cartoons, animaties en games voor de mobiele markt via SMS, WAP, 3G (UMTS; Universal Mobile Telecommunications System), Pocket PC's en Internet. Dankzij de narrow bandwidth multimedia content van ExtraTainment kunnen mobiele netwerken nu al multimedia content aanbieden over het huidige netwerk zonder de aanwezigheid van een broadband infrastructuur zoals 3G. De cartoons van ExtraTainment kunnen bekeken worden via lage- en medium snelheid GSM en GPRS netwerken, waardoor men een 3G ervaring krijgt over een 2G netwerk. De content is voor een jong publiek, is niet gebonden aan taal en cultuur en leent zich daardoor bij uitstek voor de internationale markt. ExtraTainment levert ook content gericht voor de locale markt in Europa, Azië en Australië.

ExtraTainment is genomineerd voor de BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) Interactive Entertainment Award. Het is de winnaar van de Cool Site of the Month Award en is genomineerd voor de Cool Site of the Year Award.

Meer informatie over ExtraTainment is te vinden: Internet corporate http://www.extratainment.com Internet entertainment http://www.extratainment.com/cartoonmayhem.html WAP phones www.waptoons.com Pocket PC's http://www.pockettainment.com

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Mijke Niks, manager public relations, via telefoonnummer 010 4390200, fax 010 4390210 of e-mail mijke.niks@extratainment.com.

Voor beeldmateriaal en downloads van ExtraTainment cartoons, logos en banners kunt u terecht op: http://www.extratainment.com/media_press.htm

Deel: ' Ceo Roth spreekt op mobile entertainment & gaming 2001 '