Ingezonden persbericht

Stralende ster Chantal Janzen opent Lichtfeest in Mosae Forum op 19 november Mosae Forum SMS Kerstboom steunt Ronald McDonald Huis Maastricht

Winkelcentrum Mosae Forum wordt tijdens de winterse, donkere maanden verlicht met een spraakmakende SMS-boom, een metershoge kerstboom vol led-lampjes. Met een simpele sms kan iedereen de feestvreugde op het plein verhogen en de boom van kleur doen veranderen. Stuur ook een SMS en zorg dat de kleur van de LED-verlichting van de boom verandert. Ronald McDonald Huis Maastricht is dit jaar het goede doel dat gekoppeld is aan de SMS-boom van Mosae Forum. Aanstaande zaterdag 19 november zal de boom, die tot het einde van Magisch Maastricht (8 januari 2012) zal staan, in werking worden gesteld door niemand minder dan Chantal Janzen!

Voor welke kleur kiest Chantal Janzen?

Tussen 17.30 en 17.45 uur wordt een live-verbinding gemaakt met musicalster Chantal Janzen, ambassadrice van Ronald McDonald Huis Maastricht. Zij zal, via een speciaal gesponsorde beeldtelefoon van de firma "Savings4you", vanuit haar kleedkamer in het Circustheater (waar ze momenteel met de Musical Wicked staat) de allereerste sms versturen en daarmee de boom in werking zetten. Na afloop van de actie zal de opbrengst op 14 januari 2012 aan Chantal Janzen worden overhandigd.

Rood, Groen, Blauw, Mix of Flits?
Met het sturen van een sms - met daarin de gekozen kleur groen, rood of blauw - naar 4333 steun je Ronald McDonald Huis Maastricht met een eenmalige bijdrage van 1 euro. Wie het woord 'mix' sms't, kiest voor een combinatie van de drie genoemde kleuren. 'Flits' betekent dat de boom van onder naar boven verkleurt. Maar ook als je thuis zit, kun je de boom van kleur veranderen door te sms-en. De boom wordt namelijk dag en nacht in beeld gebracht door een webcam! Kortom, wie een liefje in Maastricht vanuit een andere plaats wil verrassen, wie moeders wil bedanken voor dat heerlijke kerstdiner of wie oma gelukkig nieuwjaar wil wensen, laat de kerstboom speciaal voor haar verkleuren en steunt daarmee ook Ronald McDonald Huis Maastricht. Bovendien maak je kans op spectaculaire prijzen, zoals een hotelovernachting voor 2 bij een van de SAHOT hotels f entreekaarten voor Thermae 2OOO, FunVille Speellounge, de Magisch Maastricht Vrijthof schaatsbaan en Subtropisch Zwemparadijs Mosaqua.

Ronald McDonald Huis Maastricht
Meer stralende sterren ...

De SMS kerstboom bij Mosae Forum is niet de enige unieke sfeerverlichting die straalt in Maastricht. Wil jij op een unieke manier de magie van Maastricht ontdekken in de donkere wintermaanden? Volg dan de Magische Lichtroute (gratis te downloaden via www.magischmaastricht.nl ) en laat je door het lichtspektakel van de bijzondere stadsverlichting leiden en ontdek al wandelend de stralende sterren van Maastricht. Zo herrijst bij Centraal Station Maastricht een 10m. hogeverlichte kerstboom en worden Plein 1992, de Markt en winkelcentrum Mosae Forum in deze donkere dagen bekroond met prachtige kroonluchters. De spraakmakende kerstversiering van winkelcentrum Entre Deux zorgt ook elk jaar weer voor de nodige "oh's en ah's" , net als het bijzondere lichtpad van de 'Hoeg Brgk' over de Maas. De adembenemende augmented reality lichtanimatie van de ruim 200 mistletoe, die de bomen op het Onze Lieve Vrouweplein decoreren, beloven op spectaculaire wijze een m oment van bezinning en verlichting. Steek daarnaast je eigen sterrenlichtje op in de kapel Onze Lieve Vrouw 'Sterre der Zee'.

De gratis downloadable Magische Lichtroute wordt mede mogelijk gemaakt door Ondernemersvereniging Entre Deux Maastricht. Surprises in het Jekerkwartier

In een tijd dat we elkaar graag verrassen, pakt het Jekerkwartier uit door het plaatsen van levensgrote Surprise-boxen. Elke dag is het weer een verrassing wat er in de acht boxen gaat gebeuren. Wordt het spraakmakend theater, toneel en muziek of iets feestelijks culinairs van speculaas, soep, chocolade of oliebollen....? Het belooft een aantrekkelijk en gevarieerd programma te worden in het 'Quartier-Latin' van Maastricht. Op vrijdag 1 december worden de Surprise-boxen officieel 'uitgepakt' voor genodigden en pers om 18.00 uur.

Magisch Jekerkwartier ontdekken?
Volg dan op 8, 9, 15 t/m 18, 21 t/m 23 of 26 december de 'Grandeur lampjestocht Jekerkwartier'. Tijdens deze bijzondere tocht door de 'Maastrichter Brigade' in het Jekerkwartier wordt stil gestaan bij historische monumenten, geschiedenis en oude kerstgewoontes en anekdotes. De in Napoleontische uniform gestoken stadsgidsen laten je tijdens een 1,5 uur durende wandeling kennismaken met de magie van het Jekerkwartier. Min. 10 personen/max. 25 personen per wandeling. Tijdstip: 16.30 en 19.30 uur Prijs: 7,50 incl. 'Grandeur consumptie' in een van de gezellige cafs van het Jekerkwartier. Tickets zijn te bestellen bij VVV Maastricht, Caf Lure, Caf Focus en Caf Jack & Lobina. Locatie: Start: grote kerstboom Sint Pieterstraat.

Kijk voor meer informatie op www.jekerkwartier.com Magisch Cultuur Festival

De prachtig verlichte straten, pleinen, cafs, musea en theaters van Maastricht zijn tijdens Magisch Maastricht tevens gevuld met bijna 300 uiteenlopende (Eu)regionale muzikale, theatrale performances en betoverende exposities. Kerkklokken en carillons, (kinder)koren, slagwerkgroepen, theatergezelschappen, harmonien en fanfares, sfeervolle verhalen en aanstekelijk (straat)theater op bijzondere plaatsen verrassen je op magische wijze!

Winkelcentrum Mosae Forum is hoofdsponsor van het Magisch Cultuur Festival. In n oogopslag zien wat er allemaal te beleven is? Kijk dan op www.magischmaastricht.nl Meer informatie

Deel: ' Chantal Janzen opent Lichtfeest in Mosae Forum in Maastricht '