Amsterdam, 14 april 1999

Telekabel eerste Nederlandse aanbieder van chello

chello broadband stelt nieuwe Nederlandse Portal site beschikbaar

Amsterdam, 13 april 1999 chello broadband n.v. stelt vanaf 13 april zijn breedband-Internetdiensten beschikbaar in Nederland via haar partner Telekabel. Vanaf die dag hebben Telekabelabonnees niet alleen 24-uurs toegang tot Internet, maar ook tot de unieke Nederlandse portal site van chello broadband, chello.nl.

chello vertegenwoordigt de volgende generatie breedband-internetaanbieders. Deze nieuwe, state-of-the-art, altijd openstaande en zeer snelle Internetservice via de kabel biedt tal van mogelijkheden, zoals entertainment, elektronisch winkelen, e-mail, spelletjes en interactieve toepassingen. Deze service wordt aangeboden via een kabelmodem. Dit betekent internetgebruik zonder telefoonrekening.

chello.nl zal op deze site, in samenwerking met een groot aantal Nederlandse en internationale content-partners, een gevarieerd aanbod van diensten aanbieden.

Telekabel is de eerste aanbieder van chello in Nederland. Als kabelbedrijf wil Telekabel al haar klanten toegang verschaffen tot de nieuwe informatie- en communicatiewereld. chello sluit naadloos aan bij dit 'Window-to-the-world-concept'. Als eersten krijgen de Telekabelabonnees in de regio Eindhoven en de stad Nijmegen toegang tot chello.nl. Telekabelabonnees in de rest van het land zullen in de komende maanden worden aangesloten.

chello broadband is Europa's eerste en meest toonaangevende Internet-serviceprovider die gebruikmaakt van breedbandtechnologie. Via partnerships met grote Europese kabelexploitanten biedt chello de consument Internet- en multimediadiensten van de toekomst. Tegen een vast maandelijks tarief hebben chello-gebruikers ongekend snel en onbeperkt toegang tot het World Wide Web, zonder telefoonkosten.

chello werkt samen met lokale content-aanbieders voor de lokale content en met lokale kabelbedrijven voor de dienstverlening aan de consument. Voor het verzorgen van de Internetdiensten in Nederland heeft chello een Nederlandse organisatie in het leven geroepen, waardoor kennis van de Nederlandse markt is verzekerd. Voor de specifieke behoeften van de Nederlandse consument biedt chello lokale inhoud in het Nederlands, naast de internationale service. Aanbieders van Nederlandse content voor chello zijn onder andere Yournews, i-Mediate, Sportdreams, Museumserver, Testnet, Ilse, en Beeldnet.

Over chello broadband n.v. chello broadband is de eerste en meest toonaangevende Europese full service provider voor breedbandinternetdiensten tegen een vast tarief. chello heeft het grootste bereik in Europa en heeft zich ten doel gesteld de consument 24 uur per dag via supersnelle kabelmodems de allernieuwste internet-diensten en breedbandinformatie te leveren gegarandeerd zonder telefoonkosten. chello levert turnkey-systemen aan kabelexploitanten in heel Europa.

chello broadband is een volle dochter van United Pan-Europe Communications (UPC), dat zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft, met vestigingen in Londen, Parijs, Wenen, Brussel en Oslo. Met haar ongeëvenaarde communicatiediensten levert chello broadband via de kabel m@ximum Internet™ tegen minimale kosten.

chello™ is een geregistreerd handelsmerk van chello broadband n.v.

Telekabel United Telekabel Holding (Telekabel) beheert in Brabant, Friesland, Flevoland en Gelderland een uniek glasvezelnetwerk, waarlangs circa 1,4 miljoen gezinnen en een groot aantal bedrijven hun radio-, televisie-programma's en multimediadiensten ontvangen. Telekabel heeft meer dan 400 medewerkers in dienst. Telekabel heeft een belang van 50% in A2000. Evenals chello braodband n.v. is United Telekabel Holding volledig eigendom van United Pan-Europe Communications N.V.

Over United Pan-Europe Communications n.v. United Pan-Europe Communications n.v. (UPC) (NASDAQ UPCOY - AEX UPC), met het hoofdkantoor in Amsterdam, is een van de meest innovatieve breedbandcommunicatiebedrijven in Europa. Het is eigenaar en operator van de grootste particuliere pan-Europese groep van breedbandcommunicatienetwerken. UPC levert kabeltelevisie-, telefonie-, Internet- en programmeerdiensten. Het beschikt over gevestigde multi-servicecommunicatiesystemen in 10 landen in Europa en in Israël. Op 28 Februari 1999 bereikten de netwerken van UPC circa 4,8 miljoen huishoudens. Ze waren samen goed voor 3,5 miljoen abonnees, (van wie ongeveer 500.000 een breedband aansluiting hebben), 92.600 telefoonlijnen en per 31 maart 1999 36.650 breedband-internet abonnees.

UPC levert voice-, video- en dataservices. Deze kunnen apart of geïntegreerd worden aangeboden, zodat het mogelijk is tegemoet te komen aan individuele klantenbehoeften. Onlangs werden Priority Telecom™, haar CLEC en geïntegreerde telefoniebedrijf, en chello broadband n.v., haar bedrijf voor het leveren van hogesnelheidstoegang tot internet, gelanceerd.

Deel: ' Chello Broadband opent nieuwe Nederlandse Portal site '