Converseon en ChatThreads gaan partnerschap aan en lanceren CHORUS™, de eerste metingoplossing ontworpen voor het holistische natrekken en meten van de relatie tussen het luisteren naar sociale media en mond-tot-mondreclame offline

Converseon gaat samen met ChatThreads en geeft natrekken van mond-tot-mondreclame infusie van sociaal luisteren

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- 20100324 --

Het sociale media-consultancybedrijf Converseon en het bedrijf voor onderzoek van mond-tot-mondreclame ChatThreads zijn samengegaan voor het opzetten van CHORUS™. Dit is het eerste systeem dat op allesomvattende wijze het luisteren naar en analyseren van geavanceerde sociale media laat samenvloeien met het natrekken van mond-tot-mondreclame offline. Op unieke wijze biedt CHORUS merknamen de mogelijkheid om te begrijpen welke aandrijvers bij zowel mond-tot-mondreclame online als offline een rol spelen bij merkperceptie en aankoopbeslissingen, en de interactie die hiertussen bestaat.

Dit partnerschip werd aangekondigd op de jaarlijkse Advertising Research Foundation (ARF) Re:think conferentie in New York.

“Tot op vandaag zijn het luisteren naar sociale media online en het natrekken van mond-tot-mondreclame offline in feite twee parallelle werelden geweest,” verklaarde Rob Key, CEO van Converseon. “Terwijl steeds meer merken online conversatie meten, bestaat er nog een belangrijke kloof met betrekking tot het meten van de online impact op de offline mond-tot-mondreclame, en vice versa. CHORUS lost het probleem op van hoe de sociale mediaconversatie de spreekwoordelijke keukentafelgesprekken offline beïnvloedt. Voor de eerste keer krijgen merken een duidelijk inzicht in alle vormen van mond-tot-mondreclame en kan deze ook worden gemeten.” Key merkt op dat ondanks de snelle groei van de sociale mediaconversatie online, ongeveer 80 percent van de mond-tot-mondreclame offline plaats vindt.

Converseon’s eigendoms Conversation Mining™ technologie, samen met de door ChatThreads ontwikkelde, op de mobiel geactiveerde touchpoint tracking, overbruggen een al lang erkende bestaande kloof tussen hetgeen dat door multikanaalpubliciteit en marketing campagnes wordt voortgebracht en hetgeen dat merkaffiniteit bevordert, mond-tot-mondgesprekken stimuleert en tot aankoopbeslissingen aanspoort.

ChatThreads Touchpoints™ is een op de mobiel geactiveerde media trackingoplossing waarmee de blootstelling van de consument aan het tastpunt van welk merk dan ook, inclusief mond-tot-mondreclame en traditionele media, in real-time wordt gemeten. Deelnemers aan Touchpoints schrijven hun indrukken op als zij hiermee geconfronteerd worden, binnen een op maat aangepast raamwerk van “attributiemodellering.” Bij de ontwikkeling van Touchpoints, onder leiding van oprichter en Chief Research Officer van ChatThreads, Dr. Walter Carl, werd gezocht een antwoord te geven op vragen van klanten om de impact van mond-tot- mondreclame binnen de context van andere mediakanalen te leren kennen. Converseon verzamelt op haar beurt gedurende een bepaalde periode het volledige assortiment van sociale mediaconversatie: blogs en commentaren, forums, foto- en videodeling, Facebook, Twitter en dergelijke. Op deze manier wordt er inzicht verschaft over onderwerpen, volume, stem, gevoel, gedeelde links, verhoudingen en plaatsen om marketing campagnes hier informatie over te bieden. Converseon’s sociale intelligentietechnologieën doortrokken van menselijke analyse zijn speciaal ontworpen voor het bieden van de diepste inzichtniveaus, waaronder incidentgevoelsniveau, opvangen van sarcasme en slang, en bedoeling.

CHORUS combineert, organiseert en geeft verslag over gegevens die via deze twee methodologieën vergaard worden. Op deze manier wordt een unieke serie van tot actie aanzettende inzichten verschaft, zodat mediaberichten kunnen worden geoptimaliseerd en toegewezen, zoals

  • De waarde van sociale media en mond-tot-mondreclame offline: De wijze waarop mond-tot-mondreclame en sociale media het koopgedrag en interacties beïnvloeden
  • Verhouding: Hoe online conversatie offline mond-tot-mondreclame stimuleert, en vice versa.
  • Gevoelsdrivers: Het gevoel voor merken en campagnes, en de aanzetters per kanaal en onderwerp
  • Targetbereik en invloed: de plaatsen van samenkomst van sociale media die de grootste impact op mijn publiek hebben
  • Versterking: Hoe online sociale mediaconversatie het offline gevoel versterkt en beïnvloedt
  • Segmentgedrag: Hoe online conversatie verschillende segmentactiviteiten en gedrag offline beïnvloedt
  • Boodschapoptimalisering: De berichten die de meeste weerklank bij het publiek vinden, en over welke kanalen

Dr. Walter Carl verklaart, “Met CHORUS kunnen spelers op de markt nu inzien welke media discussies en beslissingen aanwakkert. Dit is meer dan een verslaggevingsysteem post-mortem. Merknamen wordt de gelegenheid geboden de media mix en berichtgeving te optimaliseren, op basis van sociale media en mond- tot-mondreclame aankoopaanzetters.”

OVER CONVERSEON

Converseon dat in 2001 werd opgericht, is een volledige dienstverlenend sociaal consultancybedrijf dat al vele onderscheidingen toegewezen heeft gekregen. Het helpt toonaangevende merknamen door het “bijwonen van gesprekken” hun zakelijke doelstellingen te bereiken. Converseon biedt technologieën voor luisteren/verbintenis (Conversation Miner™), bedrijfsconsulting en verbintenis/activeringsdiensten voor toonaangevende ondernemingen. Tot de ontvangen erkenningen van het bedrijf behoren o.a.: de in 2009 gewonnen SAMMY Award voor “Best Social Media Agency,” een WOMMIE (voor het beste mond-tot- mondreclameprogramma), de OMMA Award voor het beste gebruik van virtuele werelden, (Best Use of Virtual Worlds). Converseon heeft haar hoofdkantoor in New York, terwijl het team zich verder uitbreidt naar Detroit, San Francisco, Londen, Zwitserland en Australië. Voor meer informatie, neem svp contact op met Converseon op info@converseon.com of kom meer te weten over Converseon op www.converseon.com, www.twitter.com/converseon of blog.converseon.com

OVER CHATTHREADS

ChatThreads is een toonaangevende leverancier van mond-tot-mondreclame en tastpuntanalyse voor de consument die merknamen helpt bij het kwantificeren van het bereik, de aankoop en de testimpact van interacties bij hun klanten. ChatThreads werd in 2007 opgericht door Dr. Walter Carl, Chief Research Officer, die eerder, als faculteitslid van de Northeastern University in Boston, het eigendomsplatform van het bedrijf ontwikkelde. ChatThreads werkt met klanten in de sector van consumentverpakte producten, etenswaren & dranken, consumentenelektronica en farmaceutische industrieën, waaronder Coca-Cola, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kraft, Nike, Microsoft en Unilever. Het bedrijf is gevestigd in Boston, MA. Voor meer informatie, neem contact op met ChatThreads op LearnMore@ChatThreads.com of bezoek onze website op https://www.ChatThreadsCorp.com.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6225263〈=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Converseon
Jason Chupick, 917-373-8803

jchupick@converseon.com

Deel: ' Chorus analyseert merkpercepties op sociale media '




Lees ook