Persbericht /autosport

Nieuwe uitdaging voor Christijan Albers

Dit jaar viermaal aan de start in GT1 Porsche

Laren, 30 april 1999. Dit weekeinde op het circuit van Spa-Francorchamps rijdt Christijan Albers de eerste race uit een serie van vier in de spectaculaire Castrol Belcar-klasse. Samen met voormalig Formule 3 teamgenoot Bas Leinders bestuurt Albers de Porsche 996 GT3 van het PCA Team. Dit semi-fabrieksteam rijdt met steun van de Porsche fabriek. Regerend kampioen Patrick Huisman komt samen met de Belg Patrick Snijers eveneens voor dit team uit.
De door Olaf Manthey, de officiële Porsche-tuner voor de 996 GT3 voor Le Mans, geprepareerde wagens zijn voorzien van de nieuwste technieken.

Albers kan niet het gehele kampioenschap rijden voor Porsche Centrum Antwerpen. De eerste prioriteit, het Duits Formule 3 kampioenschap, staat niet toe dat hij op 5 september en 17 oktober de GT1 Porsche bestuurt. Het Castrol Belcar deelnemersveld komt op 24 mei op Circuit Park Zandvoort in actie tijdens de Pinksterraces. De trainingen zijn voorafgaand aan de race op zaterdag 22 mei. Hoewel Albers dan F3 verplichtingen heeft, zal hij toch proberen enkele trainingsronden op Zandvoort te rijden. De Formule 3-race dat weekeinde is op zondag 23 mei. Derhalve staat een start de volgende dag op Zandvoort hem niet in de weg.

Zoekwoorden:

Deel: ' Christijan Albers dit jaar viermaal aan start in GT1 Porsche '