Chrysler

13 augustus 1999

Chrysler PT Cruiser debuteert in Apeldoorn

Chrysler zorgt voor een Nederlandse primeur door op zondag 5 september tijdens het 1ste Concours d'élégance Paleis Het Loo voor het eerst de PT Cruiser aan het publiek te tonen. Daarnaast zal Chrysler, dat hoofdsponsor is van dit evenement, aanwezig zijn met een aantal unieke klassieke automobielen die kenmerkend zijn voor de historie van dit merk.

Nog voordat de auto officieel op de autotentoonstelling van Frankfurt wordt onthuld, is de PT Cruiser in Nederland te zien tijdens het 1ste Concours d'élégance Paleis Het Loo. In januari werd de PT Cruiser in Detroit voor het eerst als concept car aan de wereldpers getoond. De auto die volgend jaar daadwerkelijk in Nederland te koop zal zijn, creëert een geheel nieuw autosegment, net als destijds de Voyager. Het veelzijdige model is afgeleid van de concept car Pronto Cruizer, die ook naar Apeldoorn zal komen, samen met de 300, de concept car die als studie heeft gediend voor het ontwerp van de Chrysler 300M.

De historie van Chrysler wordt op het 1ste Concours d'élégance Paleis Het Loo vertegenwoordigd door een aantal kenmerkende modellen. De Chrysler 62 Tourer uit 1928, de Airflow met zijn karakteristieke stroomlijnvorm en een Woody, zullen acte de présence geven. Alledrie de autos zijn afkomstig uit Nederlands bezit. Vanzelfsprekend zal Chrysler ook een overzicht bieden van het huidige modellengamma. Op de Internetsite www.concourspaleishetloo.nl, die ook via www.chrysler.nl te bezoeken is, staat een actueel overzicht van de deelnemende autos.

Chrysler sponsort de concours d'élégance van Pebble Beach, Bagatelle, Goodwood en nu dus ook het Concours d'élégance van Paleis Het Loo Apeldoorn. Dit soort exclusieve evenementen sluit naadloos aan bij de filosofie van het merk, waarbij de liefde voor bijzondere vormgeving en techniek voorop staat. Tijdens een concours d'élégance komt Chrysler in contact met mensen die dezelfde passie voor autos hebben.

Deel: ' Chrysler PT Cruiser debuteert in Apeldoorn '