Ingezonden persbericht

De nieuwe Interactive Pen Display Cintiq 18SX van WACOM: hét digitale alternatief voor pen en papier

Krefeld (Duitsland), 1 juli 2002 - WACOM introduceert de Cintiq 18SX, een Interactive Pen Display (grafisch tablet). De Cintiq 18SX is voor creatieve professionals hét digitale alternatief voor pen en papier: zij kunnen direct op het LCD-scherm tekenen, ontwerpen en navigeren met de draadloze, batterijloze en drukgevoelige Cintiq Grip Pen.

De Cintiq 18SX heeft een 18.1-inch scherm met een hoge SXGA-resolutie van
1,280 x 1,024, met een kleurdiepte van 24 bits. Het ontspiegelde LCD-display is voorzien van een speciale coating en geeft een weerstand die vergelijkbaar is met het bewegen van een pen op papier. Het werken met de pen op het scherm maakt een optimale coördinatie mogelijk tussen het oog en de hand. Hierdoor kunnen de meeste taken sneller en efficiënter worden uitgevoerd.

Het tablet heeft een nieuwe standaard waardoor het display kan worden gebruikt in standen variërend van bijna verticaal (70 graden) tot bijna horizontaal (13 graden). Het display kan ook circa 180 graden draaien én gemakkelijk van de standaard worden genomen, waardoor de Cintiq 18SX als een 'digitaal schetsblok' op schoot of op tafel kan worden gelegd: een perfect alternatief voor pen en papier.

Zie voor meer informatie: www.wacom.com

De Cintiq 18SX is verkrijgbaar via de WACOM-distributeur Esselte (telefoon (0348) 41 50 84) voor 4.295 euro (excl. BTW) en wordt geleverd met Corel Painter Classic en penPalette? fotografische tools van nik multimedia.

Perscontact:
Sabine Mende