Cisco annonceert eenvoudige, flexibele 10/100 hub-oplossingen voor desktopconnectiviteit

Nieuwe FastHub 400 10/100-serie maakt goedkope, naadloze migratie naar Fast Ethernet mogelijk

Amsterdam, 11 januari 1999 Cisco Systems annonceert de FastHub 400 10/100-serie, een serie snelle 10/100 autosensing hubs die is ontworpen voor een naadloze migratie naar snellere LAN-oplossingen. De FastHub 400 10/100-serie hubs zijn zeer flexibel en zorgen voor een goedkope, te beheren connectiviteit naar de desktop. De nieuwe hubs zijn beschikbaar in 12- en 24-poorts 10/100 beheerde en onbeheerde configuraties.

"De FastHub 400 10/100-serie is de perfecte aanvulling op de Catalyst 2900 XL-serie Fast Ethernet-switches," zegt Bill Rossi, directeur productmarketing van de Small Internetworks Business Unit bij Cisco Systems. "Klanten die tegen geringe kosten over de flexibiliteit van 10/100 Fast Ethernet willen beschikken, kunnen de Catalyst 2900 XL-serie gebruiken om een of meer FastHub 400's samen te voegen om 10/100-connectiviteit naar de desktop mogelijk te maken."

"Met de nieuwe FastHub 400 10/100-serie biedt Cisco haar klanten een zeer concurrerende 10/100-oplossing," zegt Mark Jamison, regionaal manager bij Enterprise Network Systems (ENS), een reseller van Cisco-apparatuur. "In combinatie met Cisco's veelomvattende en complete aanbod van LAN-producten vormen de nieuwe hubs voor resellers de juiste instrumenten om klanten te voorzien van volledige netwerkoplossingen, afkomstig van één fabrikant en gebaseerd op één managementplatform."

Mogelijkheden van de FastHub 400 10/100-serie

De FastHub 400 10/100-serie is zeer flexibel doordat de hubs beschikken over management-mogelijkheden, geschakelde uplink-modules en geïntegreerde poorten om meerdere hubs met elkaar te verbinden. De te beheren FastHub 400 modellen, de 12-poorts FastHub 412M en 24-poorts FastHub 424M, beschikken over Simple Network Management Protocol (SNMP) functionaliteit en Remote Monitoring (RMON) en zijn voorzien van een op webtechnologie gebaseerde managementinterface. Dergelijke managementtechnologie, die eveneens wordt toegepast in de Catalyst 2900-serie XL en Catalyst 1900 LAN-switching producten, biedt de gebruiker een eenvoudige grafische interface. Met behulp van standaardbrowsers zoals Netscape Navigator of Microsoft Explorer kunnen zij de hubs vanaf elke plek op een intranet beheren. Daarnaast kan een enkele FastHub 412M of FastHub 424M het beheer verzorgen van maximaal vier FastHub 400 hubs.

Elke FastHub 400 beschikt over een zogenaamde uplink-poort, waarmee via een optionele geschakelde uplink-module een langeafstandsverbinding gemaakt kan worden met de backbone van het netwerk. Momenteel zijn twee van dergelijke modules beschikbaar.

* Een 1-poorts 10Base/100BaseTX switch uplink-module een geschakelde 10Base/100BaseTX autosensing, autonegotiating poort voor uplink-connectiviteit over afstanden van maximaal 100 meter. * Een 1-poorts 10Base/100BaseFX geschakelde uplink-module een geswitchte 100BaseFX-poort voor uplink-connectiviteit over afstanden van maximaal 2 kilometer.

Prijzen en beschikbaarheid

De FastHub 400 10/100-serie is vanaf heden beschikbaar. De prijzen beginnen bij 895 dollar voor de FastHub 412.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft bijna 16.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco annonceert eenvoudige, flexibele 10/100 hub-oplossing '