Cisco breidt toonaangevende DSL-architectuur uit met zes nieuwe producten

Nieuwe maatstaf voor dienstverlening laat aanbieders over de hele wereld snel renderende netwerken bouwen

Amsterdam, 9 juni 1999 - Cisco Systems maakt bekend dat het bedrijf zes nieuwe producten aan haar toonaangevende DSL-productportfolio heeft toegevoegd. Daarmee wordt een nieuwe maatstaf gezet voor service providers, die snelle, uitgebreide end-to-end DSL-netwerken willen bouwen en hiermee inkomsten genererende nieuwe services willen aanbieden. De DSL-oplossingen van Cisco stellen service providers in staat om meer te doen dan het aanbieden van louter bandbreedte aan eindgebruikers. In plaats daarvan kunnen zij nu snel winstgevende netwerken bouwen, waarin het aanbieden van uiteenlopende services centraal staat.

Cisco annonceert daartoe nieuwe oplossingen die bedoeld zijn voor centrale locaties, voor de aggregatie van bandbreedte en voor plaatsing op de locatie bij de gebruiker (customer premise equipment, CPE). Het betreft de Cisco 6260 DSL Access Concentrator, een 4-poorts DMT Issue-2/g.lite lijnkaart voor de access-concentrator en een OC-12 lijnkaart voor de Cisco 6400 Universal Access Concentrator, en drie nieuwe CPE-producten - de Cisco 627 ATM-25 ADSL-modem, de Cisco 677 SOHO/telewerker ADSL-router en de Cisco 1417 router.

Dankzij de eigenschappen en voordelen van deze producten zijn service providers over de hele wereld in staat om snel intelligente multi-servicenetwerken in te richten. Ze bieden geavanceerde mogelijkheden waarmee gedifferentieerde services kunnen worden aangeboden: een grotere dichtheid en schaalbaarheid voor het leveren van goedkopere services, zeer grote bandbreedte naar het backbone-netwerk voor naadloze toegang tot ATM-diensten, en een brede reeks services waarmee de gehele eindgebruikersmarkt kan worden bediend. Ook eindgebruikers profiteren van de nieuwe mogelijkheden, doordat ze een grotere keuze hebben uit rendabele en snelle DSL-services, terwijl hun investeringen in bestaande apparatuur worden beschermd.

Oplossingen voor centrale locaties bieden geavanceerde services en diverse transmissiemogelijkheden

De Cisco 6260 DSL Access Concentrator stelt een nieuwe standaard voor wat betreft de snelheid waarmee nieuwe, intelligente netwerken kunnen worden ingericht, waarin het aanbieden van nieuwe services centraal staat. Dit product biedt service providers een duidelijk migratiepad naar geavanceerde services, dankzij een architectuur die ondersteuning biedt voor een uitgebreide reeks ATM-eigenschappen, Quality of Service (QoS), switched virtuele circuits (SVC's) en 'fair-service subtending'. QoS stelt service providers in staat om Service Level Agreements te bieden, die specifieke bandbreedte services voor individuele abonnees kunnen garanderen. Geschakelde virtuele circuits laten abonnees specifieke IP-bestemmingen kiezen en bandbreedte op verzoek aanvragen. Fair-service subtending tenslotte, geeft de garantie dat alle abonnees - inclusief degenen die zijn aangesloten op de architectuur van een sub-operator - op een gelijkwaardige wijze worden bediend wat betreft doorvoersnelheid.

De nieuwe 4-poorts lijnkaart maakt gebruik van DMT/g.lite transmissie standaarden.als toevoeging op de CAP-transmissie technologie. Door de ondersteuning van deze transmissietechnologieën kunnen service providers een brede markt van eindgebruikers bedienen, waaronder grote bedrijven en hun bijkantoren, kleine tot middelgrote bedrijven, telewerkers en consumenten.

De Cisco DSL access-concentrators worden ondersteund door netwerkmanagementsoftware, die geïntegreerd is met andere gereedschappen voor netwerkmanagement van Cisco. De managementsoftware biedt end-to-end 'flow-through' aflevering van datapakketten en geautomatiseerd management van virtuele circuits (VC). Hierdoor kunnen service providers hun operationele kosten verminderen, de installatietijd minimaliseren en hun netwerken snel en op grote schaal geschikt maken voor honderdduizenden abonnees.

Het Cisco 6260-systeem is ontworpen voor toepassing in zeer grootschalige omgevingen en is de meest geavanceerde DSL-concentrator voor centrale locaties die momenteel beschikbaar is. Het stelt service providers in staat om meer te doen dan het leveren van eenvoudige, snelle datatransmissie. In plaats daarvan kunnen zij rendabele en winstgevende multi-service oplossingen aanbieden. Het product is ontworpen voor PTT's en CLEC's die grootschalige services buiten Noord-Amerika aanbieden, alsmede voor dienstverleners die hun services over een eigen koperen infrastructuur wereldwijd aanbieden.

OC-12 kaart voor 6400 Universal Access Concentrator biedt grote bandbreedte naar de backbone

De OC-12 lijnkaart vormt een krachtige verbinding die een bandbreedte biedt van maximaal 622 Mbps tussen de Cisco 6400 Universal Access Concentrators en de netwerk-backbone. Het elimineert de flessenhalzen tussen de rand en het hart van het netwerk, waardoor een naadloze toegang tot nieuwe real-time diensten zoals videoconferenties, video-op-verzoek en Internet-spellen geleverd kan worden.

De Cisco 6400 Universal Access Concentrator is een schaalbare service-gateway, die service providers in staat stelt om snelle en kwalitatief hoogwaardige netwerkservices te leveren. De Cisco 6400 kan worden ingezet in de centrale locaties van service providers, in POPs of in zakelijke rekencentra. Het systeem maakt de dynamische selectie en levering van gereserveerde breedbandte -netwerkservices mogelijk, zoals snelle Internet-toegang, multipoint videoconferenties, streaming video, Internet-spellen en een beveiligde toegang tot bedrijfsnetwerken (voor zowel spraak- als dataservices).

Toonaangevend DSL CPE-portfolio uitgebreid tot DMT-Issue 2/g.lite

Als aanvulling op de nieuwe oplossingen voor centrale locaties en voor de aggregatie van bandbreedte heeft Cisco haar toonaangevende DSL CPE-portfolio met drie producten uitgebreid. Deze nieuwe producten voorzien het portfolio van DMT Issue-2/g.lite oplossingen, die een aanvulling vormen op de CAP-, IDSL- en DMT- Issue-1 producten die reeds beschikbaar zijn. De Cisco 627 ATM-25 ADSL-router stelt kleine bedrijven in staat om hun investering in bestaande Cisco business-class routers in hun netwerk te beschermen, zoals de Cisco 2600 en 3600 routers. Dat betekent dat zij volop kunnen profiteren van de nieuwe toepassingen zoals bijvoorbeeld IP-telefonie. De Cisco 677 SOHO/telewerker ADSL-router is gericht op de markt voor kleine bedrijven en telewerkers. De Cisco 1417 router is bedoeld voor de kleine tot middelgrote zakelijke markt.

Het Cisco DSL CPE-productportfolio is toonaangevend voor wat betreft marktaandeel en de omvang van het productaanbod. Het stelt service providers in de gelegenheid om rendabele DSL-oplossingen voor elke eindgebruikerscategorie te leveren, waaronder grote bedrijven, bijkantoren, kleine tot middelgrote bedrijven, telewerkers en de consumentenmarkten. De producten bieden een migratiepad voor eindgebruikers om de nieuwe dienstenpakketten van de aanbieders te benaderen. Het portfolio biedt schaalbare datasnelheden van minimaal 32 Kbps tot maximaal 8,1 Mbps.

Prijzen en beschikbaarheid

De adviesprijs voor een instapconfiguratie van de 6260 DSL Access Concentrator begint bij 22.800 dollar. De adviesprijs van de OC-12 lijnkaart voor de Cisco 6400 Universal Access Concentrator is 12.000 dollar. De nieuwe DSL CPE-producten kennen adviesprijzen vanaf 499 dollar. De Cisco 1417 Ethernet naar ADSL-router is vanaf heden beschikbaar. Alle andere geannonceerde DSL-producten zullen in het derde kwartaal van 1999 beschikbaar komen.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op https://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco breidt toonaangevende DSL-architectuur uit '