Ingezonden persbericht

Cisco Systems vergroot mogelijkheden IP Contact Center-oplossing

Cisco en KPN Call Center Solutions tekenen strategische overeenkomst

Cisco Systems breidt haar Internet Protocol Contact Centre (IPCC)-oplossing uit met o.a. ondersteuning voor volledige redundante geclusterde architectuur en vergemakkelijkt applicatie integratie met CTI Object Server (CTI OS). De end-to-end oplossing die Cisco hierdoor creëert, is een betrouwbaar en kosteneffectief alternatief voor ACD (Automatic Call Distributor), waarmee de meeste bedrijven nu nog zijn uitgerust. De IPCC-oplossing is nu ook in te zetten in kleinere call center omgevingen.

Cisco's oplossing voor call centers is onderdeel van Cisco's AVVID (Architecture for Voice, Video and Data). Alle vormen van communicatie worden door IPCC via één geïntegreerd IP-netwerk op een intelligente manier verdeeld binnen één of meerdere call centers. De IP-oplossing is schaalbaar en kan gebruikt worden in combinatie met IP en TDM (Time Division Multiplexing). Steeds meer call center omgevingen zullen op basis van IP opgezet worden, nu de communicatie via IP-gerelateerde kanalen, zoals e-mail, het Web, chatten en video, toeneemt.

Het volledige Engelstalige persbericht over de uitbreiding van de IPCC-oplossing kunt u vinden op:

Cisco Systems werkt wereldwijd samen met verschillende system integrators en werkt samen met IPCC technologie partners aan nieuwe applicaties voor IP Contact Centers. Meer over deze partnerships kunt u vinden op: https://newsroom.cisco.com/dlls/prod_073101b.html

Cisco en KPN Call Center Solutions tekenen strategische overeenkomst In Nederland is vorige week de strategische samenwerking tussen Cisco en KPN Call Center Solutions formeel bekrachtigd met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst gericht op de positionering van Cisco's Intelligent Contact Manager (ICM) en Customer Interaction Suite (CIS). ICM en CIS vormen de basis voor Cisco's IP Contact Center, een virtueel, multimediaal platform dat geschikt is voor intelligente routering van telefoongesprekken, e-mail en web-interacties over een IP netwerk.

Met de opname van Cisco's ICM en CIS oplossing in het portfolio van KPN Call Center Solutions, biedt KPN haar klanten de mogelijkheid om traditioneel PaB X-gebaseerde Contact Center omgevingen evolutionair of revolutionair te migreren naar een op open standaard gebaseerde IP oplossing met behoud van reeds gedane investeringen. IPCC kan namelijk in een bestaande multivendor omgeving functioneren, door de reeds aanwezige apparatuur aan te sturen tijdens het routeren van de klantcontacten en door hen te gebruiken om CTI-en rapportage-informatie te verzamelen.

Andere gecertificeerde IPCC partners in Nederland zijn Compaq en Getronics.

Perscontact:
Karin van Geelen