Perscontact: Karin van Geelen, Public Relations, Cisco Systems, Telefoon: 020 342 34 12, E-mail: kgeelen@cisco.com
PR bureau: MCS BV, Robert de Moll, Telefoon: 023 562 82 08, E-mail: robertdm@monogram.nl.

Cisco introduceert complete LAN switching- en routing-oplossing voor middelgrote netwerken

Op Catalyst gebaseerde LAN switching-oplossing klaar voor toekomstige zakelijke Internetapplicaties

Amsterdam, 2 februari 2000 - Cisco Systems introduceert de Catalyst switching-oplossing voor middelgrote lokale netwerken (LAN's). De oplossing bestaat uit een uitgebreide reeks snelle LAN switching- en routing-producten en is bestemd voor snel groeiende, middelgrote netwerken en bijkantoren met 250 tot 1000 werknemers. De producten voldoen aan alle huidige netwerkbehoeften, maar zijn voldoende schaalbaar om ook aan de toekomstige eisen van zakelijke Internetapplicaties te voldoen, alsmede de integratie van data, spraak en video mogelijk te maken.

De Catalyst mid-market LAN-switch-oplossing bestaat uit desktop- en routing-switches, die uitstekende prestaties leveren op het gebied van beschikbaarheid, snelheid, beveiliging en Quality of Service (QoS). Daarnaast is deze oplossing eenvoudig te integreren met de bestaande netwerkinfrastructuren. Bedrijven krijgen hiermee de beschikking over de vele intelligente netwerkservices die ook in 'enterprise-class' producten gevonden worden, terwijl de betaalbaarheid, het eenvoudige beheer en de probleemloze integratie behouden blijven.

Internetbedrijven
Veel middelgrote bedrijven worden geconfronteerd met een snelle groei van het aantal werknemers en kantoorgebouwen en met een verandering van het aantal en het soort toepassingen dat op hun netwerken draait. Dergelijke bedrijven hebben behoefte aan netwerken die sterk schaalbaar zijn en toepassingen ondersteunen, variërend van basisconnectiviteit tot strategische zakelijke Internetapplicaties, zoals het beheer van de toeleveringskanalen, business-to-business e-commerce en customer relation management (CRM), en die daarnaast ook geschikt zijn voor het verwerken van spraak- en videoverkeer.

De eisen die aan deze middelgrote netwerken worden gesteld, zijn tweeledig. Enerzijds moeten de eenvoud, de gunstige prijs/prestatie-verhouding en de makkelijke integratie van de huidige netwerken behouden blijven, terwijl aan de andere kant gevraagd wordt om enterprise-class mogelijkheden om de nieuwe zakelijke Internetapplicaties te ondersteunen. Met de nieuwe Cisco Catalyst mid-market LAN switch-oplossing kunnen klanten nu robuuste LAN's met desktop- en routing-switches bouwen, die een volledige reeks intelligente netwerkservices bieden.

"Veel dynamische, snel groeiende bedrijven realiseren zich steeds duidelijker welk strategisch belang hun netwerken vertegenwoordigen. Daarom waarderen zij hun LAN-infrastructuur op, om in te kunnen spelen op de opkomende zakelijke Internettoepassingen en het additionele spraak- en videoverkeer", zegt Bill Rossi, senior directeur marketing voor de Desktop Switching Business Unit van Cisco Systems. "De Catalyst mid-market LAN-switch-oplossing komt tegemoet aan de behoeften van middelgrote netwerken, door de geschikte combinatie van bouwstenen te bieden, waarmee op eenvoudige en kosteneffectieve wijze intelligente netwerken ontworpen kunnen worden."

Ideale middelgrote LAN switching- en routing-oplossing De Catalyst mid-market LAN switch-oplossing bestaat uit desktop-switches die een robuuste connectiviteit met de bekabelingskast bieden: de Catalyst 3500 Series XL, waaronder de onlangs geïntroduceerde Catalyst 3548 XL en de Catalyst 2900 Series XL. De oplossing bevat verder twee nieuwe routing-switches, die intelligente services aan het hart van het netwerk toevoegen: de Catalyst 2948G-L3 en Catalyst 4908G-L3.

Geschikt voor twee netwerkmodellen
De Cisco-oplossing kan in twee verschillende netwerkmodellen worden toegepast, waardoor aan uiteenlopende eisen van middelgrote netwerken tegemoet gekomen kan worden. Het primaire netwerkmodel combineert de nieuwe Catalyst 3548 XL en de uitgebreide familie Catalyst 3500 XL Series met de nieuwe Catalyst 4908G-L3 routing-switch en biedt een snelle Gigabit Ethernet-connectiviteit. Middelgrote netwerken die behoefte hebben aan de meest economische, 10/100-oplossing, kunnen het tweede model toepassen, dat een combinatie vormt van de nieuwe Catalyst 2948G-L3 10/100 routing-switch en de Catalyst 2900 XL Series desktop-switches.

De componenten
De Catalyst 3548 Series XL-switch is de laatste toevoeging aan de Catalyst 3500 Series XL stapelbare 10/100- en Gigabit Ethernet-switches. De 3548 XL is een stapelbare switch met een hoogte van een enkele rack-unit (RU) en beschikt over 48 10Base-T/100Base-TX poorten en twee GBIC (Gigabit Interface Connector) Gigabit Ethernet-poorten die uiteenlopende standaard GBIC's kunnen herbergen, waaronder de Cisco GigaStack GBIC en 1000Base-SX en 1000Base-LX/LH GBIC's.

De Catalyst 3548 XL maakt gebruik van de Cisco Switch Clustering-technologie en breidt het single-IP adresmanagement uit tot meer dan 750-poorten, waardoor netwerkmanagement en toepassing van deze switches in het netwerk vereenvoudigd wordt. De gehele lijn van Catalyst 3500 Series XL-switches vormt een flexibele oplossing voor de bedradingskast voor middelgrote netwerken.

De Catalyst 4908G-L3 routing-switch is het nieuwste model van de toonaangevende Catalyst 4000 Series. Deze routing-switch beschikt over acht GBIC Gigabit Ethernet-poorten en routeert op gigabitsnelheden tegen een betaalbare prijs. Als een snelle mid-market netwerk-switch voor de backbone vormt de Catalyst 4908G in middelgrote netwerken een aggregatiepunt voor de Catalyst 3500's die staan opgesteld in bedradingskasten. De 4908G-L3 biedt hoge prestaties en beschikbaarheid, een goede beveiliging en end-to-end QoS.

De Catalyst 2948G-L3 is een nieuwe 10/100 routing-switch in vaste configuratie en beschikt over 48 RJ-45 10/100-poorten en twee Gigabit Ethernet uplink-poorten met modulaire GBIC-interfaces. Deze 1,5 RU hoge switch is ideaal voor backbone-toepassingen in middelgrote netwerken, waar zeer snelle routing-prestaties vereist zijn, en voor het aggregeren van multiprotocol-verkeer afkomstig uit meerdere bedradingskasten of desktop-switches zoals de Catalyst 2900XL.

De Catalyst 2900 Series XL-switches zijn de bestsellers van Cisco's 10/100 autosensing desktop-switches en bieden hoge prestaties, een veelzijdige modulariteit en zijn eenvoudig te beheren. De Catalyst 2900 Series XL bestaat uit vijf modellen met verschillende poortdichtheden, configuratiemogelijkheden en prijzen, en zijn derhalve geschikt voor uiteenlopende netwerkontwerpen.

Meer informatie over de Catalyst mid-market LAN switch-oplossing is te vinden op http://www.cisco.com/warp/public/146/kits/cat_011800/.

Prijzen en beschikbaarheid
De prijzen en beschikbaarheidsdata van de verschillende onderdelen van de nieuwe Catalyst mid-market LAN switch-oplossing zijn als volgt: de nieuwe Catalyst 3548 XL is vanaf heden beschikbaar met een levenslange beperkte garantie en heeft een adviesprijs van 4.995 dollar; de nieuwe Catalyst 2948G-L3 heeft een adviesprijs vanaf 9.995 dollar en is eveneens per direct beschikbaar, terwijl de Catalyst 4908G-L3 een adviesprijs heeft van 14.995 dollar en vanaf maart 2000 verkrijgbaar zal zijn.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 23.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 1999 een totale omzet van 12,15 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com of http://www.cisco.nl

Deel: ' Cisco introduceert LAN routing-oplossing voor netwerken '