Cisco lanceren het Internetspel 'Cyber Courier'

Per land kunnen de winnaar plus partner de zonsverduistering op 11 augustus a.s. ervaren vanaf een 18e eeuws 'Tall Ship', zeilend in het Kanaal.

Amsterdam, 21 april 1999 - Cisco Systems heeft, vandaag Cyber Courier gelanceerd - een nieuw, interactief Internetspel. De deelnemers aan dit spel reizen virtueel de wereld af, op zoek naar aanwijzingen en antwoorden. Het doel van Cyber Courier is om zo snel mogelijk een datapakket af te leveren in Hong Kong tegen de laagste kosten. Per land is een hoofdprijs te winnen, bestaande uit een zeiltocht door het Kanaal aan boord van een 'Tall Ship' uit 18e eeuw, tijdens de totale zonsverduistering op 11 augustus as. Voor deze zeiltocht is ook de partner van de winnaar van harte welkom. Cyber Courier is tot en met 31 juni te vinden op www.cisco-powered.net.

Spelers krijgen toegang tot het spel via de Cisco Powered Network Room, die speciaal is ontworpen om bezoekers uitvoerige informatie te verschaffen over netwerkproducten en -diensten. Hier ontvangt de speler een startkapitaal (een 'IP-stack') van 24.000 IP-punten, waarna hij of zij wordt getransporteerd naar de Stockholm-router. Daar moet de eerste vraag worden beantwoord. Hoe sneller het juiste antwoord wordt gegeven, hoe sneller het datapakket naar de volgende router wordt getransporteerd. Het spel vereist geen speciale kennis en de speler kan op ieder gewenst moment de hulp inroepen van drie Internet-personages: Albert, Charlie en Benny. De adviezen die zij geven zijn echter niet gratis. De kosten worden afgetrokken van het startkapitaal.

Snelheid is hét belangrijkste criterium om de overwinning te behalen. Deze snelheid wordt bepaald door het gebruik van verschillende communicatiemedia, die werken op verschillende snelheden en tegen verschillende kosten. Bijvoorbeeld ISDN- en modem-transmissie. Echter: hoe beter en sneller het medium, hoe hoger de kosten. Het is dus zaak om de aankoop van de verschillende technologieën goed te overwegen. Wie het datapakket het snelste in Hong Kong aflevert met de meeste resterende IP-punten, is de winnaar.
Om Cyber Courier te kunnen spelen is de Macromedia Flash 3-speler vereist. Deze kan gratis worden opgehaald van de Macromedia-web site: www.macromedia.com.

"Cyber Courier is een prachtig voorbeeld van de wijze waarop informatie en ontspanning via het web kunnen worden samengebracht en aangeboden aan een internationaal publiek," vertelt Ian Redfern, Web Marketing Manager bij Cisco Systems. "Wij denken dat dit spel de spelers duidelijk maakt hoe de principes van netwerktechnologie in elkaar zitten en hoe gemakkelijk het is om gegevens de hele wereld over te zenden."

Prijs
De Nederlandse speler die op 30 juni a.s. om 17.00 uur de hoogste score heeft, biedt Cisco Systems de mogelijkheid om, als één van de naar schatting
1,5 miljoen mensen die dat zullen doen, de laatste zonsverduistering van dit millennium op woensdag 11 augustus om 11.11 uur op een heel bijzondere manier gade te slaan. Cisco Systems nodigt deze winnaar plus iemand naar zijn of haar keuze uit om naar Engeland te vliegen om van daaruit dit spektakel van de eeuw te zien op de best mogelijke plek: aan boord van een
18e eeuws Tall Ship varend op Het Kanaal. Tezamen met de winnaars uit andere landen kunnen zij genieten van een 5-daagse zeiltocht, inclusief een Eclipse Night Party, verschillende tours, volledige verzorging en nog veel meer.

Cisco Powered Network
Cyber Courier is ondergebracht op de nieuwe Cisco Powered Network-web site van Cisco Systems. Deze site biedt uitgebreide informatie over de Europese Service Providers die geautoriseerd zijn om het Cisco Powered Network-kenmerk te mogen gebruiken. Dit kenmerk geeft aan dat een service provider gebruikmaakt van Cisco-apparatuur.

Wereldwijd zijn meer dan 125 van de grootste service providers aangesloten lid van het Cisco Powered Network-programma. De leden van het programma, dat in ruim 26 landen draait, bieden een breed scala aan professionele diensten voor zowel grote als kleine organisaties. Meer informatie over het Cisco Powered Network is te vinden op www.cisco-powered.net.

Over Cisco Systems
Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 16.000 werknemers en realiseerde in het boekjaar 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco lanceert Internetspel 'Cyber Courier' '