Cisco levert geavanceerde netwerk-edge apparatuur aan MCI WorldCom

Amsterdam, 15 januari 1999 Cisco Systems heeft een tweejarige overeenkomst gesloten met MCI WorldCom voor de levering van geavanceerde Asynchronous Transfer Mode (ATM) apparatuur aan deze serviceaanbieder. Deze Cisco-apparatuur is met name ontworpen voor de 'buitenzijden' (de edge) van grote netwerken.

MCI WorldCom wil de Cisco BPX 8600-serie wide-area switches en Cisco MGX 8220-edge-concentrators toepassen, om de mogelijkheden van haar netwerk-edge te vergroten. Door Cisco's toonaangevende IP+ATM-oplossingen in te zetten in de netwerk-edge, kan MCI WorldCom geavanceerde, op webtechnologie gebaseerde netwerkdiensten aanbieden, waarmee klanten hun communicatie beter kunnen controleren.

"We werken graag samen met Cisco, omdat dit bedrijf een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van ons steeds groter wordende wereldwijde netwerk," zegt Ron Beaumont, president Operations and Technology van MCI WorldCom. "Cisco heeft net als wij oog voor de klant en deelt ons streven om te voldoen aan de explosieve vraag naar IP-gebaseerde toepassingen, die voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor onze groei."

Serviceaanbieders zien de netwerk-edge steeds meer als een strategische locatie voor de introductie van nieuwe diensten, omdat zij hier direct in contact komen met de netwerkomgevingen van hun klanten. Door de snelle groei van IP-gebaseerde toepassingen, zoeken serviceaanbieders naar oplossingen om tegemoet te komen aan de vraag naar IP-gebaseerde diensten en om gedifferentieerde diensten voor de netwerk-edge te ontwikkelen.

"De meerderheid van het verkeer over de ATM-netwerken van serviceaanbieders is op het IP-protocol gebaseerd," zegt Don Listwin, executive vice president van Cisco Systems. "MCI WorldCom erkent deze trend en heeft Cisco's IP+ATM-strategie geselecteerd om haar visie op de Internet-economie te verwerkelijken."

De Cisco BPX 8600-serie wide-area switch is een op standaarden gebaseerde ATM-switch die ondersteuning biedt van breedband-, IP+ATM- en broadband/narrowband-services. De BPX 8600- serie kan naadloos geïntegreerd worden met de Operational Support System (OSS-) infrastructuren van telecommunicatieaanbieders en biedt de betrouwbaarheid van telecomapparatuur, beschikt over een toonaangevende poortdichtheid en kent de grootste IP-schaalbaarheid die momenteel beschikbaar is.

De MGX 8220 edge-concentrator concentreert narrowband-verkeer voor de Cisco BPX 8600 series en LS 1010 switches, Cisco 7500-serie routers en ATM-switches van andere fabrikanten. De MGX 8220 is op standaarden gebaseerd, ontworpen voor veeleisende telecom-omgevingen en biedt toonaangevende narrowband-services.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft bijna 16.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op http://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco levert netwerk-edge apparatuur aan MCI WorldCom '