Cisco Systems presenteert IP-telefonie op The InterNetworking Event

Bezoekers kunnen over IP telefoneren op stand P 740 in de Parkhal

Amsterdam, 26 maart 1999 - Cisco stelt tijdens The InterNetworking Event, dat van 27 tot en met 29 april 1999 plaatsvindt in de Amsterdamse RAI, het publiek in de gelegenheid om zelf de kwaliteit van spraak-over-IP te testen. Hiertoe richt Cisco vijf telefooncellen in, zowel op de eigen stand als op de stands van partners, van waaruit bezoekers van de beurs naar elkaar en 'naar buiten' kunnen bellen. De telefooncellen zijn voorzien van Cisco IP Phones, telefoontoestellen die rechtstreeks met een LAN verbonden worden in plaats van met een telefooncentrale. Behalve op de stand van Cisco Systems zijn de spraak-over-IP telefooncellen te vinden op de stands van KPN Telecom, NCR en ACAL Nederland. Eind 1998 heeft Cisco de fabrikant van IP-telefoontoestellen en LAN-bedrijfstelefooncentrales Selsius Systems overgenomen. De afgelopen maanden heeft Cisco de productiecapaciteit voor IP-telefoontoestellen uitgebreid, en de betrouwbaarheid vergroot van de Call Management software voor Windows NT, die de functie van een bedrijfstelefooncentrale verzorgt. De productreeks van Selsius Systems is omgedoopt tot Cisco Communications System.

Nieuwe producten

Naast de live demonstraties is op de stand van Cisco ook een groot aantal nieuwe producten te bezichtigen, waaronder de Cisco FastHub 400, de Cisco 803 ISDN en 1720 VPN router, en de Catalyst 2948G, 4003, 4912 en 6509 switches. Daarnaast toont Cisco haar complete assortiment producten voor Digital Subscriber Line (DSL) technologie. Het meest recente product is de Cisco 1401 DSL router, die in december 1998 werd geïntroduceerd. Bovendien kunnen klanten zelf een indruk krijgen van de snelheid die DSL-technologie naar Internet-verbindingen kan brengen, met een demonstratie van KPN's Snelnet. Snelnet biedt een zeer snelle Internet-toegang op basis van ADSL en maakt onder meer gebruik van Cisco-apparatuur.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 17.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op https://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco presenteert IP-telefonie op The InterNetworking Event '