Cisco Systems sponsort catamaranrace Ronde om Texel

Cisco koppelt naam aan grootste catamaranrace ter wereld

Amsterdam, 27 februari 1999 Cisco Systems, marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet, is dit jaar de hoofdsponsor van de Ronde om Texel. Dit evenement wordt voor de gelegenheid omgedoopt tot Round Texel, World's Biggest Catrace for the Cisco Trophy. Met de sponsoring beoogt Cisco Systems Nederland haar naambekendheid verder te vergroten onder een breed publiek, om zodoende haar positie als speler op de Nederlandse markt verder te verstevigen. Daarbij is gekozen voor een typisch Nederlands evenement, dat onder zeilers wereldfaam geniet. Hoewel Cisco Systems Nederland deel uitmaakt van een Amerikaanse multinational, heeft het met ruim 400 medewerkers in Amsterdam ook een sterke lokale aanwezigheid. Sponsoring van de Ronde om Texel, een evenement dat qua sfeer en sportiviteit vergelijkbaar is met de Elfstedentocht, moet dit onderstrepen.

De Ronde om Texel is een jaarlijks terugkerende catamaranrace, waarbij 700 catamarans van start gaan. Daarmee is het de grootste catamaran-zeilwedstrijd ter wereld. Zo'n zeventig procent van de deelnemers heeft de Nederlandse nationaliteit, de overige dertig procent komt uit alle windstreken, zelfs vanuit Australië. De deelnemers varen daadwerkelijk rond het eiland Texel, waarbij start en finish voor het strand van de bekende 'Paal 17' vlakbij De Koog zijn. Dit jaar wordt op zaterdag 5 juni de tweeëntwintigste race gevaren. Gedurende de hele week voorafgaand aan de race vinden wedstrijden plaats voor grote en kleine catamarans.

Behalve sponsoring van de Ronde dit jaar, heeft Cisco een optie op het hoofdsponsorschap voor nog twee jaren. Meer informatie over de Ronde om Texel is beschikbaar op https://www.roundtexel.com.

Over Cisco Systems

Cisco Systems, Inc (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft meer dan 16.000 werknemers en realiseerde in fiscaal 1998 een totale omzet van 8,46 miljard dollar. Nieuws en informatie is beschikbaar op https://www.cisco.com.

Deel: ' Cisco Systems sponsort catamaranrace Ronde om Texel '