CMG demonstreert mogelijkheden SmartCentre-concept op vakbeurs Call Centre Solutions 1999

Amstelveen, 31 maart 1999 - Op de vakbeurs Call Centre Solutions Europe '99, die van 26 tot en met 28 april 1999 wordt gehouden in de RAI te Amsterdam, presenteert CMG op stand 108 het SmartCentre-concept. Dit concept is ontwikkeld door de Divisie Informatieverwerking (IVW) van CMG Bedrijfsinformatiesystemen in Amstelveen en biedt organisaties de mogelijkheid om alle technische onderdelen van een call centre uit te besteden, terwijl het directe contact met de klanten en de zakelijke uitvoering in handen van de organisatie zelf blijven.

Op de stand van CMG komen tijdens Call Centre Solutions Europe '99 thema's aan bod zoals 'De kosten van een call centre' en 'Van call centre tot klantcontact: van groeipijn tot winst'. Het voordeel van het SmartCentre-concept is dat CMG de technische ontwikkeling, de implementatie, de training en het integreren en onderhouden van databases met klanteninformatie volledig op zich neemt. De zakelijke kant en het rechtstreekse contact met de klant blijven volledig in handen van de organisatie, zodat deze op de hoogte blijft van de wensen van haar klanten en op ieder moment beschikt over de meest actuele klantinformatie.

Het SmartCentre-concept is een aantrekkelijk alternatief voor het ontwikkelen en beheren van een eigen call centre, omdat een eigen call centre bouwen duur en tijdrovend is. Bovendien heeft een call centre een groot aantal, complexe technologieën nodig en zijn er nauwelijks totaaloplossingen verkrijgbaar voor zelfgebouwde call centres, zodat een organisatie na de implementatie nog veel tijd en geld kwijt is aan beheer, onderhoud en het implementeren van nieuwe technieken.

Ook het volledig uitbesteden aan een extern call centre is voor veel organisaties geen aanlokkelijk alternatief, omdat daardoor het directe contact met de klanten verloren gaat. Daarnaast zijn de externe medewerkers minder goed op de hoogte van de producten en diensten en staat het externe call centre los van de eigen databases en computersystemen, waardoor uitwisselen en beheren van klantinformatie moeizamer verloopt.

Dankzij het SmartCentre-concept hoeven organisaties geen extra middelen te gebruiken voor het volgen van de snel veranderende technologie voor multimedia call centres en kunnen zij zich volledig concentreren op hun kernactiviteiten, terwijl ze hun klanten toch optimaal van dienst zijn. Bij de organisatie zelf staat alleen een telefooncentrale en eventueel een Interactive Voice Response (IVR)-systeem. CMG ontwikkelt een interface om de klanteigen databases te integreren zodat een organisatie alle beschikbare klantgegevens kan combineren en geschikt maken voor het gebruik door call centre-toepassingen.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese IT-Services Groep, die zakelijke IT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken.

Deel: ' CMG demonstreert mogelijkheden SmartCentre-concept '