CMG Finance breidt Multi-Channel Management aanbod uit

CMG sluit overeenkomst met MSC inzake systeemintegratie op het gebied van customer relationship management

Amstelveen, 10 mei 1999 - CMG Finance gaat optreden als de system integrator van Clientwise, het Enterprise Customer Relationship Management (ECRM) systeem van Managed Solutions Corporation (MSC). Beide bedrijven hebben daartoe een overeenkomst gesloten. ClientWise is speciaal ontwikkeld voor financiële dienstverleners die in Europa actief zijn. CMG Finance gaat voor dit systeem in de Benelux optreden als system integrator. Daartoe wordt een implementatieteam gevormd, ondersteund door experts van CMG's Multi-Channel Management Services Competence Center.

"MSC en CMG Finance richten zich niet alleen beide op de financiële sector, maar wij hebben ook dezelfde visie op multi-channel customer relationship management", zegt Peter Schrijen, Managing Director van CMG Finance. "Banken en verzekeringsmaatschappijen streven naar een front-office omgeving, die het mogelijk maakt om marketing, sales en customer service te integreren zodat één klantbeeld ontstaat voor alle kanalen. Op functioneel niveau gaat het om one-to-one marketing relaties en op technisch niveau om een open, flexibele en schaalbare architectuur. Verder is een snelle 'time-to-market' nodig voor een gezond rendement. Clientwise is momenteel de enige die een oplossing voor alle drie biedt. MSC is een bijzonder bedrijf dat een product levert met een bijzondere architectuur. Precies waar de markt om vraagt".

"Financiële dienstverleners zoals banken en verzekeringsmaatschappijen integreren heden ten dage marketing en verkoop steeds verder in de dagelijkse interactie met klanten. Die interactie vindt op vele manieren plaats: via self-service diensten op Internet, de kioskautomaat, een call center, de balie van een filiaal, een agent of een intermediair. De klant kiest het moment en de plaats. Elke interactie is een gelegenheid om de relatie met de klant te verdiepen, kwalitatief, maar ook in termen van omzet en winstgevendheid. Deze kansen moet een dienstverlener echter wel kunnen aangrijpen. Zonder interactieve, dynamische en zeer geïndividualiseerde campagnes en het daaraan gekoppelde relatiebeheer, gaat dit niet", stelt Gerphil Kerkhof, Senior Management Consultant van CMG's Multi-Channel Management Services Competence Center. "De link tussen marketing, verkoop en klantenservice enerzijds en de dagelijkse dienstverlening, het 'primaire proces', en de werkprocessen tussen front- en backoffice anderzijds, wordt derhalve steeds belangrijker. Branchedeskundigheid en specifieke ondersteuning van die primaire en ondersteunende processen in de financiële dienstverlening zijn daarom ook in de ECRM omgeving onontbeerlijk. Daarnaast kenmerken MSC en CMG Finance zich beide door een grote branchedeskundigheid. Dit maakt ons tot natuurlijke partners, voor innovatieve, klantgerichte financiële dienstverleners".

Michael Kelly, CEO van MSC verwacht dat de partnerovereenkomst met CMG Finance zijn bedrijf een goede uitgangspositie zal geven in de financiële markt in de Benelux. "CMG is een van de meest vooraanstaande system integrators in Europa. CMG Finance is sterk vertegenwoordigd in de financiële wereld. In tegenstelling tot andere CRM-producten is Clientwise specifiek ontwikkeld voor financiële dienstverleners. Het product maakt deel uit van onze complete reeks bedrijfsoplossingen voor deze sector".

Tot de andere producten van MSC behoren Workwise, een geautomatiseerd workflow-component dat zich naadloos laat integreren met Clientwise en Lifewise, een nieuw systeem voor het verwerken van levens- en pensioenverzekeringen. Kelly: "We zien ook samenwerkingsmogelijkheden met CMG voor de implementatie van dit soort applicaties".

CMG verwacht dat de vraag naar ECRM-oplossingen de komende jaren exponentieel zal groeien. Aangezien CMG Finance op deze markt een vooraanstaande rol wil spelen, is zij voornemens op grote schaal te investeren in de ontwikkeling van middelen om haar klanten op dit gebied te ondersteunen. Zo zal een groot aantal consultants worden getraind in implementatieservices rond Clientwise.

Over CMG's Multi-Channel Management en ECRM-services CMG levert op het gebied van Multi-Channel Management en ECRM een reeks diensten. Voorbeelden zijn systeemintegratie en consultancy op het gebied van one-to-one marketing, customer profitability management, adviezen voor commerciële organisaties, beheer van marketing data, datawarehousing, het ontwikkelen en implementeren van call centers en E-Commerce en filiaalautomatisering.

Over Clientwise
Clientwise biedt gebruikers binnen de gehele organisatie toegang tot centraal opgeslagen informatie en algemene functionaliteit. Het product combineert het bijhouden van contacten, leads en campagne-activiteiten met scripting en elektronisch taakbeheer. Clientwise kan worden ingezet op alle punten van het verkoop- en service-traject, zowel binnen als buiten de organisatie, waaronder filialen, tussenpersonen, call centers, Internet, kiosken, geldautomaten, laptops en digitale TV. Het product ondersteunt de administratie en de werkstromen van en naar back- en midoffice.

Binnen de financiële sector zijn momenteel veel organisaties hun afzonderlijke systemen voor marketing en klantservice aan het vervangen door oplossingen waarbij alle contacten met de klanten worden benut om de relatie te verdiepen. Hetzelfde geldt voor systemen voor het aanbieden van diensten zoals self-service. Clientwise speelt binnen deze transitie een vooraanstaande rol. Gebruikers van dit systeem zijn onder meer Reaal, de Britse bedrijven Britannia Group, Northern Rock en Canada Life, en het Ierse Friends First.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese IT-Services Groep, die zakelijke IT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken.

Over Managed Solutions Corporation
Managed Solutions Corporation ontwikkelt en implementeert ECRM, workflow en administratieve oplossingen voor de financiële sector. Het Clientwise ECRM-systeem is gebaseerd op een specifiek ontwikkelde systeemarchitectuur: OASIS. Het verzorgt momenteel elke maand miljoenen interacties met klanten en is binnen Managed Solutions de eerste stap in de uitvoering van een driedelige strategie die is gericht op het creëren van een complete oplossing voor de financiële sector. Het workflow-pakket Workwise en de administratieve oplossing Lifewise, completeren het op componenten gebaseerde systeem dat van front- tot backoffice reikt.

Deel: ' CMG Finance breidt Multi-Channel Management aanbod uit '