CMG plc neemt Rohirst over

7 januari 1999

CMG, the Europese IT-Services Groep, heeft op 22 december 1998 het Britse bedrijf Rohirst Limited overgenomen voor een bedrag van £1,25 miljoen (circa NLG 3,9 miljoen). De overname zal worden betaald in contanten. Rohirst is een bedrijf dat reeds vanaf 1980 een financieel software pakket ontwikkelt en levert met de naam 'Forfait Management Systeem'. Forfaitering is een financieel begrip dat een essentiële rol speelt bij internationale handel. Het systeem draait op een PC en is beschikbaar als versie voor individueel gebruik en als versie voor gebruik in een netwerkomgeving. Aan het einde van het boekjaar dat eindigde in september 1998, had het bedrijf een omzet van £414.000 (circa NLG 1,3 miljoen) en was tevens winstgevend. CMG Rohirst zal vanuit CMGs Banking Divisie in het Verenigd Koninkrijk opereren. Daar zal het product verder worden ontwikkeld voor een nieuw technologisch platform.

Ian Taylor, Chairman van CMG UK, liet weten:

'Op het gebied van structurele handelsfinanciering heeft het Forfait Management Systeem een positie ingenomen die naar een de facto standaard toegaat. Het systeem heeft meer dan 100 gebruikers, waaronder vele voorname banken en financieringsinstellingen. CMG zal aan deze gebruikers en nieuwe klanten applicatie support en gerelateerde consultancy-diensten verlenen. Ook zullen we het product opnieuw gaan ontwikkelen voor gebruik in een Windows/NT omgeving en kunnen we alle Rohirst klanten verzekeren van uitstekende service in de toekomst. Veel van deze klanten zullen bekend zijn met CMG vanwege onze meer algemene IT-dienstverlening in de bancaire sector. Wij geloven dat deze klanten tevens kunnen profiteren van de synergie met onze rFRAME bancaire productenreeks.'

Rohirst werd opgericht en gerund door Robert Hirst die, volgend op de overname, bij CMG werkzaam blijft als consultant.

Deel: ' CMG plc neemt Rohirst over '