CMG werkt samen met Macalla Software

Samenwerking met ontwikkelaar van XML en Corba gebaseerde middleware-producten en e-commerce oplossingen, resulteert in toegevoegde waarde voor klanten binnen de financiële wereld

Amstelveen, 28 september 1999 - CMG is een samenwerking aangegaan met Macalla Software, een internationale ontwikkelaar van op middleware gebaseerde producten (frameworks, financiële componenten en geavanceerde technieken). CMG verkiest Macalla's oplossingen vanwege de toegevoegde waarde die deze leveren bij implementaties van e-banking en brokerage oplossingen voor meerdere kanalen zoals het kantorennet, Internet en GSM/WAP.

Macalla werkt samen met CMG's divisie Integrated Solutions. "CMG is een ideale partner voor het leveren van de beste oplossingen binnen de Europese financiële markt.", aldus Mr. Niall Ó Cléirigh, Chief Executive Officer bij Macalla. "De formalisatie van de relatie onderschrijft de behoefte aan praktische toepassingen van op XML en Corba gebaseerde producten binnen Europa. Onze oplossingen en de kwaliteit van CMG vormen een solide basis om de klant een technologische voorsprong te bieden."

CMG Integrated Solutions implementeert de oplossingen van Macalla in Nederland. Zij biedt hoogwaardige consultancy en systeemontwikkeling aan. Als reactie op de samenwerking zegt Arnaud Honée, Team Manager bij CMG Integrated Solutions, "Onze samenwerking met Macalla is zeer succesvol. De kennis en kunde van Macalla weerspiegelt de kwaliteit van hun software en dienstverlening. Onze verwachtingen zijn dan ook hoog voor de komende jaren".

Tijdens het Screen Event in Amsterdam (donderdag 30 september 1999, Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam), demonstreren CMG en Macalla gezamenlijk hun oplossingen ten behoeve van call centers en GSM/WAP.

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-Services Groep, die zakelijke ICT-diensten levert in de vorm van consultancy, systeemontwikkeling, software-applicaties en informatieverwerking. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit haar Europese bases in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.

CMG levert kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Een groeiend aantal diensten op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten wordt geleverd waaronder salarisverwerking, personeelsinformatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Macalla
Macalla Software is een vooraanstaand leverancier van op Corba en XML gebaseerde middleware producten en e-commerce oplossingen binnen de financiële markt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dublin, Ierland met kantoren in Londen en New York. Binnen de rest van Europa is een sterke representatie aanwezig.

De expertise van Macalla richt zich op het ontwikkelen van producten voor global securities, trading en investment banking sectoren. Macalla's producten richten zich op dynamische verkrijging, veredeling, transformatie en verspreiding van informatie als intergraal onderdeel van bedrijfswijde applicaties. Corba wordt toegepast bij de interactie tussen applicaties, XML voor data representatie en Internet technologie voor de presentatie. Macalla is lid van de Object Management Group (OMG) en werkt actief mee bij het specificeren van standaarden voor de volgende generatie trading en investment banking systemen. Macalla onderhoudt technische samenwerkingsverbanden met onder meer IONA Technologies, Microsoft, Oracle, Reuters, Silverstream, Sun en Sybase. Macalla is tevens lid van de in Londen gevestigde JOFF; Java Objects for Finance consortium. Meer informatie over Macalla kunt u vinden op www.macalla.com.

Deel: ' CMG werkt samen met Macalla Software '