Ingezonden persbericht


Comfour kiest FIQAS Service Bureau

Kort na de overname van de activiteiten van RSLcom Nederland B.V. heeft Comfour Telecom B.V. gekozen voor de "Outsourced Billing Services" van FIQAS Software B.V. De inmiddels bewezen oplossing van dit Service Bureau is, in combinatie met de vereiste implementatie-snelheid, de belangrijkste reden om te kiezen voor FIQAS, aldus het in Duiven gevestigde Comfour.

Door de onlangs gerealiseerde acquisitie zal Comfour vanaf volgende maand zelf voor de billingactiviteiten van haar klanten moeten zorgdragen. Tot die tijd zal dit nog vanuit (RSL Communications Ltd.) Engeland worden geregeld. Om in te spelen op toekomstige ontwikkelingen koos het bedrijf onlangs voor het FIQAS Service Bureau als hun "remote billing department". Daarnaast speelde ook de korte implementatietijd een belangrijke rol.

Op 20 augustus jl. bereikte Comfour overeenstemming omtrent de overname van de switch, het prepaid card platform en het klantenbestand van RSLcom Nederland B.V., dat daarvoor nog onderdeel was van het inmiddels in financiële problemen verkerende RSL Communications Ltd. Comfour, dat zich in de 2 jaar van haar bestaan heeft gespecialiseerd in goedkoper bellen onder de carrierselect-code 1614 en callcenter-activiteiten, verstevigt hiermee niet alleen haar positie als intermediair van telecommunicatiediensten maar verkrijgt zo ook haar eigen infrastructuur en technologie die voorheen nog moesten worden ingehuurd. In de nieuwe situatie telt Comfour 35 medewerkers. De Directie verwacht door de overname van de activiteiten bovendien meer dan een verdubbeling van de omzet.

Rob Geleijn, CEO en oprichter van FIQAS Software B.V. gaf in een reaktie aan dat hij erg verheugd is om Comfour tot klant te mogen rekenen. ,,Comfour is een ambitieuze partij waarmee wij graag zakendoen", aldus Rob Geleijn, ,,een lange-termijn relatie is dan ook de inzet die wij voor ogen hebben".

In de wat gematigde ICT-markt gaan de aanwezige partijen steeds voorzichter met hun uitgaven om. Terwijl voorheen astronomische bedragen werden neergelegd voor billing-oplossingen, zowel in-house als "outsourced", blijken bedrijven nu steeds meer creativiteit te gebruiken bij de selectie van hun leverancier. Deze ontwikkeling heeft ervoor gezorgd dat FIQAS Software B.V. bij steeds meer partijen aan tafel zit. FIQAS heeft in haar bijna 12-jarige bestaan veelvuldig bewezen dat kwalitatief hoogwaardige oplossingen, op het gebied van billing, CRM en meer, tegen redelijke prijzen geleverd kunnen worden. Daarnaast staat het Aalsmeerse softwarebedrijf inmiddels bekend als een "professionele en flexibele partner", die veelvuldig heeft aangetoond dat de combinatie van het ontwikkelen en implementeren van in-house billingoplossingen en het leveren van "Outsourced Billing Services" (beiden gebaseerd op het eigen Billing & CRM produkt Abillity®) een succesvolle formule betreft.

Deel: ' Comfour kiest FIQAS Service Bureau '




Lees ook