Commerce One Global Services implementeert Rationals software-ontwikkeloplossing om de kwaliteitsgarantie te maximaliseren

Schiphol-Rijk, 15 augustus 2001 - Commerce One Global Services, een divisie van het e-marktplaatsbedrijf Commerce One, maakt gebruik van de belangrijkste componenten van Rational Suite Enterprise voor het kwaliteitsbeheer tijdens de gehele software-ontwikkelcyclus. Rational Suite Enterprise is een software-ontwikkeloplossing van Rational Software, het e-development bedrijf.

Commerce One Global Services maakt gebruik van Rational Requisite Pro, Rational Rose en Rational ClearQuest, alsmede Rational ClearCase en de prestatietestmogelijkheden van Rational TestStudio. Hiermee realiseert Commerce One de aanpassing van haar e-marktplaatsoplossingen aan iedere klant afzonderlijk en beheert het bedrijf de ontwikkelprojecten voor maatwerksoftware.

Sinds de implementatie van Rational Suite Enterprise is Commerce One Global Services minder tijd kwijt met het bijhouden van veranderingen en verbeteringen. Door het opnemen van Rational Suite Enterprise in de dagelijkse ontwikkelactiviteiten van Commerce One Global Services is de lengte van de softwareontwikkelcyclus tot 25 procent korter geworden. Commerce One Global Services kan met de tools van Rational oplossingen realiseren die beter aansluiten bij de eisen van de klant, waardoor minder softwarerealeases nodig zijn en de algemene onderhoudskosten lager worden.

"Wij zijn van mening dat Rational Suite Enterprise ons een oplossing biedt om de complete software-ontwikkelcyclus significant te bekorten," zegt Mark Pietrasanta, vice president of technology van Commerce One Global Services. "Commerce One Global Services is er op gericht om klanten te helpen snel rendement op hun investeringen te realiseren. Het terugbrengen van de implementatietijd bij het op maat maken van e-commerce-oplossingen om aan de individuele behoeften van de klant tegemoet te komen, is een essentiële factor bij het bereiken van dit doel."

"Door Rationals e-development oplossing te gebruiken kan Commerce One oplossingen van hogere kwaliteit aanbieden in kortere tijd, en daarmee business-to-business e-commerce wereldwijd mogelijk blijven maken," zegt Eric Schurr, senior vice president of marketing for Rational Software.

Rational Software

Deel: ' Commerce One Global Services gebruikt Rationals Ssoftware '