Gemeente Enschede

Gezamenlijk persbericht van de gemeente Enschede en de provincies Gelderland en Overijssel

COMMUNICATIE ADVISEUR B&W VERRUILT ENSCHEDE VOOR OVERIJSSEL EN GELDERLAND

Enschede, 21 december 1999

Communicatie-adviseur en "Haagse lobbyist" Ed Figee verruilt per 1 maart 2000 Enschede voor Overijssel en Gelderland. Beide provincies beschikken sinds enige tijd over een gezamenlijk Haags kantoor aan het Plein in Den Haag van waaruit zij op Oost Nederland gerichte lobby-activiteiten willen ontwikkelen. Ook de andere provincies hebben in Den Haag gezamenlijke kantoren met mensen die de belangen van die provincies helpen "bewaken".
Figee, die ruim vier jaar zowel voor het college burgemeester en wethouders als voor het concernmanagementteam gewerkt heeft, was de laatste maanden al intensief in Den Haag aanwezig om Enschedese belangen onder de aandacht van Haagse politici en van de departementen te brengen. Naar aanleiding van Figees overstap zal de gemeente Enschede binnen afzienbare tijd overgaan tot het benoemen van een hoofd communicatie om het mede onder Figee ingezette beleid voor een Enschedese communicatiestrategie intern en extern verder uit te bouwen en te bestendigen.

Deel: ' Communicatie adviseur B&W Enschede vertrekt '