Compaq biedt Intel® Pentium® III processor aan op verschillende platforms

Gouda, 12 januari 1999 - Compaq Computer Corporation (NYSE:CPQ) kondigt haar ondersteuning aan van de Intel® Pentium® III processor. Compaq zal de Pentium III processor opnemen in de Deskpro-, ProLiant-, Prosignia-, Armada-, Professional Workstations AP- en Presario-productlijnen, zodra de nieuwe processor leverbaar is. De nieuwe processor voorziet Compaq-klanten van het hoogste prestatie-niveau, tot 500 MHz.

"Dankzij de strategische samenwerking met Intel is Compaq in staat om haar klanten de nieuwste processortechnieken zo snel mogelijk aan te bieden," aldus Joop Ruijgrok, marketing director Compaq Computer B.V. "De snelle toepassing van de Pentium III processor in onze productlijnen is opnieuw een bewijs van de toonaangevende positie van Compaq en onderstreept ons streven om onze klanten de beste IT-oplossingen te bieden."

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.