Compaq breidt Armada notebook-productlijn uit met nieuwe modellen

Gouda, 19 mei 1999 - Compaq voegt nieuwe modellen toe aan haar Armada notebook PC-productlijn: twee Armada 1500C modellen met een snelle Intel Celeron 366-MHz processor en een Armada 1750 model met een 12,1-inch kleuren TFT-scherm. Alle nieuwe modellen zijn per direct verkrijgbaar.

"Compaq wil in alle marktsegmenten de meest recente technologie bieden op het moment dat deze beschikbaar komt. De Armada 1500C beschikt over de snelste Intel Celeron processor voor mobiele toepassingen. Dit model laat wederom zien dat Compaq notebook PC's met een optimale prijs/prestatieverhouding levert," aldus Joop Ruijgrok, Marketing Director bij Compaq in Nederland.

De twee nieuwe Armada 1500C modellen beschikken over de nieuwe Intel Celeron 366-MHz processor, een SMART vaste schijf met een capaciteit van 4-GB, 32-MB geheugen, een 12,1-inch CTFT-scherm of een 12,1 inch STN SVGA-scherm, een 24X cd-rom-drive en naar keuze, Windows 95 of Windows 98 voorgeïnstalleerd. De nieuwe Armada 1750 is gebaseerd op een Intel Mobile Pentium II 333-MHz, een 4-GB SMART vaste schijf, 64-MB geheugen, een 12,1-inch CTFT-scherm, een 24X cd-rom-drive, een optioneel 56K V.90 modem en, naar keuze, Windows 95, Windows 98 of Windows NT 4.0 voorgeïnstalleerd.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie: