De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is een bijzonder innovatief 18,1-inch Flat Panel product met een uitstekende beeldkwaliteit en configuratieflexibiliteit. Deze Performance monitor is voorzien van In-Plane switching, een nieuwe technologie die het de gebruiker mogelijk maakt om het product vanuit een kijkhoek van 160° horizontaal en verticaal te bekijken. De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is primair van belang in financiële markten en dealing rooms, maar ook in omgevingen waar grafische toepassingen (o.a desktop publishing) gewenst zijn en/of ruimtebesparing een rol speelt.

De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor heeft een effectieve beelddiameter van 18,1-inch en is daarmee nagenoeg vergelijkbaar met een conventionele 21-inch CRT-monitor. Het product ondersteunt een maximale en tevens optimale resolutie van 1280 x 1024 bij 75 Hz en biedt true colour (16,7 mnl. kleuren) voor een kleurechte, trillingsvrije en heldere beeldweergave. Het unieke In-Plane switching geeft de gebruiker vanwege de grote kijkhoek meer bewegingsvrijheid, hetgeen in dealing rooms meestal erg belangrijk is.

Kenmerken

Additonele kenmerken zijn de verwijderbare monitorvoet (base) voor extra flexibele opstellingsmogelijkheden zoals het plaatsen van meerdere monitoren naast en/of onder elkaar, waarbij het beeld wordt verdeeld over de desbetreffende monitoren. Vanwege de dunne randen (bezels) van de Flat Panel monitor, het beperkte gewicht en de non-magnetische kenmerken van dit product is een dergelijke opstelling goed mogelijk. Daarnaast ondersteunt de Compaq TFT8000 Flat Panel monitor een Universal Serial Bus (USB) Hub en is hij voorzien van LiteSaver technologie, waarmee de monitor automatisch kan worden aan- en uitgezet op gewenste tijdstippen. Dit draagt bij aan verminderd energieverbruik en een verlenging van de levensduur van de backlights van het LCD paneel. De LCD Display Assistant is een handige, softwarematige voorziening om de beeldprestaties van de monitor optimaal in te stellen en te benutten. De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor voldoet tenslotte aan de TCO'95 norm.

AssetControl - Kostenbesparende inventarisatie

Compaq Deskpro pc's en Professional Workstations zijn uitgerust met respectievelijk Compaq Client Management en Workstation Management, een reeks hardware- en softwarevoorzieningen waarmee de gebruiks-kosten aanzienlijk kunnen worden teruggebracht. Een onder-deel hiervan is de AssetControl-voorziening.

De Compaq TFT8000 Flat Panel monitor is standaard uitgerust met AssetControl-voorzieningen, waarmee de systeembeheerder vanaf zijn eigen werkplek een complete inventarisatie kan maken van het monitorenbestand. In combinatie met Compaq Deskpro pc's of Professional Workstations kan met deze voorziening informatie worden verkregen over de fabrikant, het type monitor en het serienummer van de monitor. Met name in een omgeving met veel werkplekken kan een systeembeheerder hierdoor veel tijd en geld besparen.

Deel: ' Compaq brengt TFT 8000 flat panel monitoren op de markt '