Compaq completeert geheel vernieuwde Armada-productlijn

Breedst mogelijk aanbod van notebook pc's met nieuwe Intel Pentium III processor

Gouda, 2 november 1999 - In het kader van één van de grootste producttransformaties in meer dan tien jaar kondigt Compaq een reeks nieuwe modellen aan in de Armada notebook pc lijn: de Armada E500 Serie, een alles-in-één notebook pc met een zeer gunstige prijs-prestatieverhouding en de Armada V300, een ideale notebook pc voor gebruikers met een beperkt budget. Voorts zijn de Armada E700 en M700 productlijnen nu ook verkrijgbaar met de nieuwe Intel Mobile Pentium III-processor.

De Compaq Armada-familie bestaat nu uit vijf innovatieve productlijnen, van de 'ultraportable' Armada M300 tot het 'portable werkstation', de Armada E700. De gebruikers van de Compaq-notebooks kunnen bovendien profiteren van de compatibiliteit binnen de gehele Armada-lijn van accessoires en randapparatuur. Zo maken vrijwel alle modellen uit de Armada-reeks gebruik van één van de drie universele docking-oplossingen.

Nieuwe producten completeren Armada-lijn
De Armada E500 en Armada V300 hebben een nieuwe behuizing, wegen slechts 2,8 kg (afhankelijk van de configuratie) en bieden standaard een geïntegreerde diskette en cd-rom drive, alsook een intern V.90 Mini PCI modem. Het Multibay-compartiment biedt bovendien veel configuratieflexibiliteit. De Armada E500 is de opvolger van de Armada 1750 en is ontworpen voor zakelijke klanten die behoefte hebben aan een alles-in-één notebook van hoge kwaliteit met goede prestaties voor een goede prijs. De Armada V300 volgt de Armada 1500c op en is met name geschikt voor kleine en middelgrote ondernemingen en het onderwijs. De Armada V300 heeft een solide ontwerp en biedt veel waarde voor gebruikers met een beperkt budget.

De Armada E500 Serie
De Armada E500 biedt de meest recente technologie en processorsnelheden in een 'alles-in-één'-ontwerp van hoge kwaliteit. De E500 is bedoeld voor algemeen of intensief zakelijk gebruik en beschikt over maximaal een 450MHz Intel Mobile Pentium III processor, een 12,1 inch of 14,1 inch TFT-beeldscherm, 64MB SDRAM (uit te breiden tot 512MB), een S.M.A.R.T. vaste schijf met een capaciteit van maximaal 12GB, een intern Mini PCI 56K V.90 modem en een Lithium Ion batterij met voldoende capaciteit voor ruim 3 uur onafgebroken werktijd. Windows 95/98 (Dual Install) of Windows NT 4.0 is voorgeïnstalleerd.

Voor koppeling aan externe videobronnen is een 'TV-uit' aansluiting aanwezig. Naast de bovengenoemde Multibay, beschikt de E500 tevens over een Dual Bay-compartiment, met ruimte voor een derde accu voor in totaal maar liefst 9 uur onafgebroken accuwerktijd. Het duurzame ontwerp van de E500 voorziet in een schokabsorberende bevestiging voor de vaste schijf en een extra bescherming onder het toetsenbord tegen morsen.

De E500 is volledig compatibel met de eerder geïntroduceerde universele opties en de drie universele docking-oplossingen. Deze universele opties zijn voor de complete Armada-productlijn te gebruiken. Het zogeheten ArmadaStation EM biedt veeleisende gebruikers volledige desktopfunctionaliteit, terwijl de Armada Convenience Base EM gericht is op degenen die voldoende hebben aan standaard poortreplicatie en een netwerkverbinding. De Armada Port Replicator EM maakt het aansluiten van kabels overbodig, als de notebook op kantoor is.

De Armada V300 Serie
De V300 biedt specificaties die elders niet te vinden zijn voor dezelfde prijs. De standaardmodellen hebben een 466MHz of 400MHz Intel Mobile Celeron-processor, een 12,1 inch HPA (high performance addressing) scherm, een 12,1 inch of 14,1 inch TFT-scherm, 32MB of 64MB geheugen (uit te breiden tot 512 MB), een 4,3GB S.M.A.R.T. vaste schijf en een vaste diskette drive. Ook een intern Mini PCI 56K V.90 Modem en een 'TV-uit' aansluiting behoren tot de standaard uitrusting. Het MultiBay compartiment is standaard voorzien van een 24x cd-rom-drive en kan naar keuze worden voorzien van een extra accu, een SuperDisk LS-120, een tweede vaste schijf of een 4x DVD-ROM-drive. Deze nieuwe notebook pc biedt alleen de mogelijkheid tot standaard poortreplicatie. Windows 95/98 (Dual Install) is voorgeïnstalleerd.

Elke notebook pc is 'Year 2000 Ready' gecertificeerd door het NSTL en voorbereid op Windows 2000 Professional.

Nieuwe SmartCard-optie
Compaq introduceert nu ook voor portable gebruikers een SmartCard Reader optie. Deze SmartCard Reader maakt gebruik van het PC Card-slot van de notebook pc en heeft als doel netwerkbeveiliging te optimaliseren en kosten die samenhangen met het beheren van netwerken te verlagen. SmartCards worden door verschillende producenten en serviceproviders geleverd en ondersteunen een hoog niveau van beveiliging voor e-commerce, het versturen van (gevoelige) informatie via e-mail, webtoegang en Virtual Private Networking (VPN).

De Compaq PC Card Smart Card Reader bevat een voorbeeld-Smart Card die geschikt is om documenten en communicatie te coderen en te voorzien van een digitale handtekening. Dit stelt klanten in staat om hun identiteit op een veilige manier kenbaar te maken als zij gebruik maken van Internet of een ander netwerk. Met een Smart Card kan een gebruiker een digitale handtekening plaatsen onder e-mailberichten en toegang krijgen tot beveiligde websites die gebruikmaken van zo'n handtekening om de identiteit van bezoekers te verifiëren.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail Jolanda.Peek@compaq.com of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: judyvk@monogram.nl.

Deel: ' Compaq completeert geheel vernieuwde Armada-productlijn '