Nieuwe desktop modellen in Deskpro EP en EN Series bieden hoog prijs/prestatieniveau

Compaq introduceert nieuwe Deskpro modellen en verlaagt prijzen

Gouda, 26 juli 1999 - Compaq introduceert voor de zakelijke pc-gebruiker nieuwe Deskpro-modellen voorzien van de 466 MHz Intel Celeron processor en de Intel 810 chipset, en kleine Deskpro modellen met de 550-MHz Intel Pentium III processor. Daarnaast worden de prijzen van veel bestaande modellen verlaagd met percentages tot 15%.

De nieuwe Deskpro EP towerable desktop- en Deskpro EN kleine desktop-modellen met de 466-MHz Intel Celeron processor bieden een zeer hoge prijs/prestatieverhouding. Betreffende modellen zijn onder meer voorzien van een snelle AGP-grafische controller, audio en snelle vaste schijven. Voor organisaties die op zoek zijn naar een nieuwe desktop pc of oudere pc's willen vervangen, bieden deze systemen een zeer rendabele oplossing. De nieuwe Deskpro pc's zullen ook toekomstige versies van de Intel Celeron processor ondersteunen, waarmee zij een goede keus vormen voor grote organisaties die willen standaardiseren op één pc-platform.

De bij zakelijke gebruikers zeer populaire kleine desktopmodellen uit de Compaq Deskpro EN Serie zijn nu ook leverbaar met een 550 MHz Intel Pentium III processor. Deze compacte pc is 36 procent kleiner dan een standaard pc. Ondanks het compacte formaat beschikt deze pc over alle eigenschappen en functies van grotere modellen. De kleine desktopmodellen uit de Deskpro EN Serie zijn leverbaar met Intel Celeron-, Pentium II- of Pentium III-processors, 64 of 128 MB SDRAM, een geïntegreerde 10/100 TX netwerkadapter met Wake-on-LAN, een ATI Rage Pro Turbo AGP 2X grafische controller, geïntegreerde audio, 6,4-GB of 10-GB SMART II Ultra ATA vaste schijven en standaard of optioneel een 24X MAX cd-rom-drive.

Alle nieuwe modellen uit de Compaq Deskpro EP en EN Series zijn per direct leverbaar.

Meer informatie over de Compaq Deskpro EP en EN Series is te vinden op: https://www.compaq.nl/deskpro

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Judy van Kamperdijk 0182 - 565910 of 06 - 53755093, e-mail: judy.vankamperdijk@compaq.com
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel 023 - 5628208, e-mail: perlitaf@monogram.nl