Compaq introduceert nieuwe Deskpro- en Professional WorkStation-modellen en nieuwe Armada E700 notebook
Nieuwe modellen met Intel Pentium III 600 MHz-processor of Intel Mobile Pentium II 400 MHz-processor
Gouda, 6 september - Compaq Computer Corporation breidt haar Deskpro EN Serie en Compaq Professional Workstation AP200 en AP400 Series uit met modellen voorzien van de nieuwe 600 MHz Intel Pentium III. Tevens brengt Compaq voor de zakelijke markt de Armada E700 Series uit. Dit zijn krachtige notebookcomputers met de capaciteiten van een werkstation, die geschikt zijn voor de volgende generatie Intel Mobile Pentium III-processoren. De nieuwe modellen zijn in Nederland vanaf 6 september 1999 te bestellen bij geautoriseerde Compaq-dealers. Diverse bestaande Deskpro en Professional Workstation modellen worden vanaf 6 september tot wel 15 % in prijs verlaagd.

Deskpro pc's
De nieuwe modellen uit de Deskpro EN Serie zijn voorzien van de 600 MHz Intel Pentium III-processor en beschikbaar in een normale en een kleine desktopbehuizing.
De Deskpro pc's van Compaq zijn bedoeld voor zakelijke gebruikers die een optimale mix van betaalbaarheid, beheersbaarheid, dienstverlening en prestaties voor hun pc-clients eisen. De modellen uit de Compaq Deskpro EN Serie zijn onder meer voorzien van een 2X AGP ATI Rage Pro Turbo grafische controller, een netwerkcontroller en een audiocontroller met een interne speaker. De pc's zijn eenvoudig te beheren dankzij uitgebreide Compaq Client Management voorzieningen, waaronder de Smart Cover Lock-voorziening. Hierdoor is het mogelijk voor de netwerkbeheerder de behuizing op afstand te vergrendelen, waardoor ongewenste toegang wordt voorkomen.

Meer informatie over de Deskpro pc's is te vinden op de Compaq-website https://www.compaq.nl/deskpro.

Professional Workstation AP200 en AP400
De Professional Workstation AP200 en AP400 Series leveren krachtige prestaties voor veeleisende applicaties in power office, financiële en creatieve omgevingen. Dankzij de uitgebreide Compaq Client Management voorzieningen leveren deze Series bovendien een hoger rendement. De nieuwe Professional Workstation AP200- en AP400-modellen beschikken over de 600 MHz Intel Pentium III-processor.

Compaq's nieuwe Professional Workstation AP200 wordt geleverd met één Pentium III 600 MHz-processor, 128 MB geheugen, 9,1 GB Wide-Ultra SCSI 10K vaste schijf, flexibele 2D3D ELSA Synergy II grafische kaart en Microsoft Windows NT 4.0 Workstation.

Het Professional Workstation AP400 is standaard uitgerust met één processor en is voorbereid voor dual processing. Ook zijn er 600 MHz modellen met de 2D Matrox Millennium G200, 4x2D Matrox Productiva G100, of de 2D3D ELSA Synergy II grafische kaart verkrijgbaar.

Meer informatie over de Professional Workstations is te vinden op de Compaq-website https://www.compaq.nl/workstations.

Armada E700
De Armada E700-notebooks bieden zakelijke gebruikers uitbreidingsmogelijkheden en prestaties die voorheen alleen beschikbaar waren bij desktopmodellen. De Armada is uitgerust met twee boven elkaar geplaatste MultiBay-compartimenten waarmee de gebruiker de notebook kan voorzien van elke gewenste functionaliteit. Zo is het mogelijk een tweede vaste schijf te plaatsen waardoor de schijfcapaciteit tot 28 GB verdubbelt en wordt er bijvoorbeeld plaats geboden aan een tweede accu, waardoor de gebruiker tot 7 uur accuwerktijd krijgt.

Alle MultiBay-opties zijn 'hot swappable' onder Windows 95, 98 of NT. Accu's, vaste schijven en andere opties kunnen verwisseld worden zonder de pc uit te schakelen. En vrijwel al deze opties zijn ook geschikt voor modellen uit de Armada M300 of M700 Series en andere modellen behorende tot het Armada EM Platform.

De Armada E700 is voorzien van de nieuwste 400-MHz Intel Mobile Pentium II-processor met 256 KB geïntegreerde second level cache. Upgraden naar toekomstige Intel Mobile Pentium III-processoren is eenvoudig. De Armada E700 beschikt standaard over 128 MB SDRAM-geheugen, een 14 GB vaste schijf en een 2X AGP grafische controller met 8MB videogeheugen.

De Armada E700 is gericht op mobiele professionals die de hoogst mogelijke prestaties, technologie, functionaliteit en flexibiliteit nodig hebben. Voorbeelden zijn softwareontwikkelaars en financieel analisten. Dankzij de hoogwaardige grafische prestaties en de OpenGL ondersteuning is de notebook ook geschikt voor mobiele gebruikers die zware grafische applicaties op een handzame pc willen draaien.

Alle Armada-producten zijn eenvoudig te beheren in een netwerk en beschikken over Compaq Client Management voorzieningen voor optimaal beheer, foutpreventie en beveiliging. Compaq geeft standaard 3 jaar wereldwijde carry in-garantie op de E700 Series.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie: