Ruimtebesparend ontwerp; LED-indicator voor V.90-verbinding; optimale prestaties door USB-aansluiting

Compaq introduceert V.90 USB-faxmodem en V.90 PCI faxmodem

Gouda, 14 april 1999 - Compaq Computer introduceert met haar nieuwe Compaq 56K USB Fax Modem een modem dat de Universal Serial Bus (USB)-technologie ondersteunt. Het modem heeft een zeer compact ontwerp, waarvoor patent is aangevraagd. Het is zodanig ontworpen, dat het waar dan ook past op het bureau. Als eerste beschikt dit modem over een LED (Light Emitting Diode), die oplicht wanneer een V.90-verbinding is gemaakt. Compaq kondigt daarnaast het Compaq 56K PCI Fax Modem aan. Beide producten komen deze maand wereldwijd op de markt.

Het Compaq 56K USB Fax Modem spaart ruimte op het bureau. Het kan naast een PC op een bureau worden geplaatst, kan tegen de wand bevestigd worden of aan het beeldscherm worden opgehangen.

Het interne Compaq 56K PCI Fax Modem is een zogeheten controllerless modem met een uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Beide modems worden compleet met Nederlandstalige software en gebruiksaanwijzing geleverd.

Beide nieuwe modems zijn volledig getest op prestaties, betrouwbaarheid en compatibiliteit en zijn onderdeel van Compaq's productreeks voor V.90-communicatieoplossingen.

Compaq is de op een na grootste modemproducent ter wereld, uitgedrukt in omzet. Meer details zijn te vinden op
www.compaq.com/products/networking/modems.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda. Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op https://www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V., Judy van Kamperdijk, tel. 0182 - 565910 of 06 -
53755093 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208. Illustratie is elektronisch verkrijgbaar.

Compaq voegt nieuwe producten toe productlijn voor gegevensbeveiliging Gouda, 14 april 1999 - Compaq Computer heeft het Compaq R6000-Uninterruptible Power System (UPS) toegevoegd aan haar UPS-productlijn.

Deze UPS-productlijn zorgt voor de bescherming van Compaq servers en apparatuur voor gegevensopslag, doordat ze stroomuitval opvangen of beschermen tegen spanningspieken en -dalen en andere afwijkingen in de stroomvoorziening. Zo is behoud van gegevens verzekerd. De R6000 is het eerste UPS-systeem dat is voorzien van de zogeheten Power Factor Corrected (PFC)-technologie. Hierdoor is de R6000 in staat om tot 40 procent meer piekbelasting op te vangen dan UPS-systemen die niet beschikken over PFC. De R6000 maakt gebruik van een geavanceerd stroomvoorzieningssysteem, dat een zeer hoge spanningsdichtheid mogelijk maakt. De R6000 kan worden ingebouwd in een standaard systeemrek en neemt daar slechts 6 hoogte-eenheden in beslag. Compaq levert toonaangevende standaardoplossingen voor de stroomvoorziening en inbouw van computersystemen, die de veiligheid en beschikbaarheid van gegevens garanderen voor servers en opslag-systemen van Compaq.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V., Judy van Kamperdijk, tel. 0182 - 565910 of 06 -
53755093 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel. 023 56 28 208

Deel: ' Compaq introduceert V.90 USB-faxmodem en V.90 PCI faxmodem '