Compaq levert complete, op Windows 2000 afgestemde services

Gouda, 10 februari 2000 - Compaq kondigt een complete reeks van op Windows 2000 gebaseerde services aan. Daarnaast heeft Compaq wereldwijd meer dan
1.000 hoog gekwalificeerde solution architecten en ervaren program managers getraind om klanten te helpen de introductie van Windows 2000 succesvol te plannen, ontwerpen, implementeren, beheren en vervolgens te onderhouden.

"Compaq is klaar voor de 'uitrol' van Windows 2000 bij klanten", zegt Sander Scholten, Director Enterprise Solutions and Services Group van Compaq Computer B.V.. "We hebben de mensen en een dienstenpakket voor de ondersteuning van de gehele life-cycle. Daarnaast hebben we uitgebreide ervaring met Microsoft-producten en zijn we in staat om snel en eenvoudig een op Windows 2000 gebaseerde IT-infrastructuur voor onze klanten te ontwerpen. Bovendien hebben we nauw samengewerkt met Microsoft om de migratie naar Windows 2000 voor de klant zo eenvoudig mogelijk te maken."

Michel van der Bel, Director van de Enterprise Group van Microsoft Benelux: " Compaq beschikt over alles - op het gebied van zowel producten als services - om van Windows 2000 een groot succes te maken. We zien Compaq Services als één van de belangrijkste partners op het gebied van het ontwerpen, uitvoeren en onderhouden van Enterprise Solutions op Microsoft-platforms."

Op Windows 2000 gebaseerde services voor de hele organisatie Compaq biedt een complete reeks life-cycle services aan voor Windows 2000: planning, ontwerp, implementatie en beheer en onderhoud. Dit wordt gedaan door getrainde engineers, consultants en solution architects. Een modulaire benadering maakt het mogelijk om klanten in elke fase van hun Windows 2000 implementatie van dienst te zijn.

World-Wide Prime Integrator voor Windows 2000
Met een wereldwijd aantal van 27.000 service en support professionals - waarvan er 3.200 of Microsoft Certified System Engineer, of Microsoft Certified Solution Developer zijn - kan Compaq klanten, overal ter wereld optimaal ondersteunen bij de migratie naar Windows 2000 en bij het gebruik ervan. Compaq heeft de afgelopen jaren al 5.5 miljoen gebruikers naar Microsoft Exchange, en vele miljoenen gebruikers naar Windows NT gemigreerd. Binnen de Compaq-organisatie zijn reeds 13.000 werkplekken en 375 servers naar Windows 2000 overgegaan. Mede door deze inspanningen is Compaq voor Microsoft de enige 'World-Wide Prime Integrator' voor Windows 2000.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

COMPAQ, REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND / OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS RELEASE CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE THE FAILURE TO CLOSE THE CONTEMPLATED TRANSACTION WITH INACOM; FAILURE OF SYSTEMS ASSOCIATED WITH ORDER FULFILLMENT; THE FAILURE TO CLOSE CERTAIN CONTEMPLATED SALES; CHANGES IN PRODUCT MIX; INVENTORY RISKS DUE TO SHIFTS IN MARKET DEMAND; CONTINUED COMPETITIVE FACTORS AND PRICING PRESSURES; AND MARKET RESPONSES TO PRICING ACTIONS AND PROMOTIONAL PROGRAMS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS ARE INCLUDED IN ITS SEC FILINGS, INCLUDING THE ANNUAL REPORT ON FORM 10-K FOR THE YEAR ENDED DECEMBER 31, 1998, AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182-565807, e-mail Jeanette.dewilde@compaq.com of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: marentheden@monogram.nl.

Deel: ' Compaq levert op Windows 2000 afgestemde services '