Compaq sponsort BMW WilliamsF1 team

Gouda,26 januari 2000 - Compaq Computer Corporation is de belangrijkste sponsor geworden van het BMW Williams Formule 1 team. Als sponsor en IT-partner van dit autosport team is Compaq, in de vijftigjarige historie van de Formule 1, de eerste grote sponsor buiten de tabaksindustrie.

"Door sponsoring van het BMW WilliamsF1 team is Compaq in staat de waarden van ons merk te koppelen aan een wereldwijde, zeer snelle en dynamische sport waar zeer veel belangstelling voor is. Gedurende het hele jaar wordt de aandacht gevestigd op ons merk tijdens een groot aantal races die jaarlijks door meer dan 50 miljard mensen wereldwijd via tv bekeken worden," zegt Gabriele Zedlmayer, Vice President Marketing Communications, Compaq Computer EMEA.

Naast een prominente plaats van het Compaq-logo op de racewagen en de kleding van de coureurs, levert het bedrijf de technologie voor het ontwerp en prestatieverbeteringen van toekomstige team-wagens, de tuning, analyse van de race en telemetrie-toepassingen. Tevens wordt Internet-technologie gebruikt om real-time besluitvorming mogelijk te maken. Deze sponsoring vloeit voort uit een langdurige klantrelatie die Compaq inmiddels met WilliamsF1 heeft. Het team gebruikt Compaq computers voor haar Formule 1 R&D-, ontwerp- en constructie-activiteiten.

Compaqs NonStop-strategie maakt het voor bedrijven mogelijk om continue te werken en vertaald naar de snelle wereld van de Formule 1 betekent dit 'in real-time' beslissingen kunnen nemen. Of de racewagen nu een wedstrijd rijdt in Zuid-Amerika, Australië of Monte Carlo, de technici bij de baan of elders in de wereld zullen per ronde kunnen beschikken over alle essentiële gegevens zodat zij voortdurend de raceprestaties kunnen verbeteren.

"Het inzetten van technologie om een voorsprong te nemen op de concurrentie
- zowel tijdens de race als daar buiten - is de sleutel tot succes in de Formule 1. We zijn verheugd dat Compaq als technologisch toonaangevend bedrijf de belangrijkste sponsor is van het BMW WilliamsF1 team," zegt Frank Williams, Managing Director van WilliamsF1.

"BMW verwelkomt de sponsoring van Compaq, zeker gezien het feit dat beide bedrijven een aantal waarden en doelstellingen gemeen hebben, zoals het streven naar kwaliteit en technologische innovatie," aldus Gerhard Berger, Director BMW Motorsport.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op http://www.compaq.nl.

Illustratiemateriaal is elektronisch verkrijgbaar bij MCS, Judy van Kamperdijk

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jolanda Peek, tel. 0182-565844, e-mail Jolanda.Peek@compaq.com of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 5628208, e-mail: judyvk@monogram.nl.

Deel: ' Compaq sponsort BMW Williams F1 team '